GTA wiki

Vortex

Jármű
Vortex
Vortex-GTASA-front.jpg
{{{caption}}}.
Típus légpárnás jármű
Férőhely 1 fő
Megjelenés GTA San Andreas

A Vortex egy légpárnás jármű a Grand Theft Auto: San Andreasban.

LeírásSzerkesztés

A Vortex egy együléses légpárnás jármű, ennek megfelelően kétéltű: földön és vízen is lehet vele közlekedni. A kezelése elég nehézkes, mivel elsősorban a hátulján levő nagy propeller hajtja, és mert a föld fölött lebegve csúszik, ezért nincs tapadása. Levegőbe is képes kis távon menni, ha a játékos ugrat vele. Ilyenkor az irányítása olyan, mintha autóval ugrattunk volna.

HelyszínekSzerkesztés

Ahogy a Kart, a Vortex is csak bizonyos helyeken található meg, a "Cut Throat Business" küldetés után. Ezek a helyek a következők:

A járművet csalással is elő lehet hívni, emellett a Hajós iskola két tesztjében is használják, de ekkor nem lehet kiszállni a járműből.

Egyedi színű változatok Szerkesztés

Vortex-GTASA-CutThroatBusiness.jpg

Két speciális Vortex a "Cut Throat Business" küldetésből

A "Cut Throat Business" küldetésben három egyedi színű Vortexet láthatunk. Kettő közülük (amiket a játékos és Madd Dogg irányít) teljesen fehér, a harmadik, amit a menekülő OG Loc vezet, fekete, egy fehér csíkkal. A játékos csak úgy tárolhatja el ezen járművek egyikét, ha elbukja a küldetést - mivel a hajsza közben lecserélik a járműveket Kart-ra, így a játékosnak ott kell hagynia a Vortexet. És habár lehetséges, hogy a játékos bármelyik Vortexszel üldözze a Kartban menekülő OG Locot, a hajsza legvégén mindenképp elveszti a Vortexet.

A fehér Vortex megszerezhető már a küldetés elején: a játékos nem üldözi OG Loc-ot, hanem elviszi a Vortexet egy garázsba. A küldetést így elveszíti. OG Loc fekete-fehér Vortexe legegyszerűbben a járműcserénél szerezhető meg: ő átszáll a Kartba, a játékos meg elviszi a Vortexet és elbukja a küldetést. A harmadik módszer: az üldözés elején meg kell ölni Madd Doggot, mielőtt OG Loc megjelenne a színen, így bármelyik Vortexet el lehet vinni.

ÉrdekességSzerkesztés

  • A játék fájljai alapján a Vortex se nem autó, se nem hajó: légijárműnek számít. Ezért nagy sebességnél nincs elhomályosítás (motion blur), és mielőtt felrobbanna, fekete füst jön belőle, és a robbanása is sokkal erősebb, mint egy hagyományos autóé. Továbbá 4-5 csillagos körözési szintnél Hydra-k támadják meg a játéost, és a Police Maverickek békén hagyják. Ugyanakkor a légvédelmi rakéták az Area 69 körül nem támadják meg a játékost.
  • A Vortex alapértelmezett rádiója a Radio X.
  • A játék PS2 verziója kifagy, ha a játékos nagy sebesség mellett kiszáll a járműből. Ennek oka lehet, hogy csak hiányzik a "kiszállás animáció nagy sebességnél", vagy ahogy a játék a Vortexet kezeli (légijárműként).
  • Ha egy Vortexet otthagyunk a vízen, elsüllyedhet, ha kikerül a játékos látószögéből.

Lásd még Szerkesztés

Sablon:Navboxes