Wikia

GTA wiki

Toni Cipriani

1 564pages on
this wiki
Vitalap0
Adb4lokc.jpgYc5dmiv4.jpg

Antonio "Toni" Cipriani egy karakter a Grand Theft Auto sorozatban, aki a Grand Theft Auto III egyik főkaraktere, valamint a Grand Theft Auto: Liberty City Stories főhőse. Toni a Leone bűnügyi család egyik tagja, aki 1998-ban elkezd emelkedni a ranglétrán, melynek köszönhetően kapitány válik belőle. Segít működtetni az anyja éttermét, ami a Saint Marksban található. A GTA III-ban a hangját Michael Madsen, míg a GTA LCS-ben Daniel Mastrogiorgio adta. 

Életrajz Szerkesztés

Háttér Szerkesztés

Toni Cipriani 1968-ban született Liberty Cityben, Ma Cipriani és Mr. Cipriani fiaként. Apja az egyik maffia család (feltehetően a Leone család) tagja volt. A szülei éttermében nőtt fel, később pedig bekapcsolódott az alvilági életbe, hogy kövesse az apja útját.

A GTA Liberty City Stories eseményei (1998) Szerkesztés

HSM8-1-.png

Toni találkozik Salvatoréval.

A Grand Theft Auto: Liberty City Storiesban, Toni a játék főhőse és irányítható karaktere, aki később megjelenik a GTA III-ban, amely 2001-ben játszódik. 1998-ban Toni visszaérkezik a városba négy év után, miután végzett egy ismeretlen maffiózóval (aki feltehetően a Forelli vagy a Sindacco család egyik tagja volt) Salvatore Leone utasítására. Miután megérkezett a városba, újra elkezd bűnözői életet élni. Toni hálás Salvatorénak, hogy munkát ad neki, mivel ő a Leone család egyik régi tagja és munkatársa.

Snuff-GTALCS-1-.png

Toni meglátogatja Vincenzót.

A játék elején Toni egy buta embernek érzi meg, az alacsony rangja miatt, mivel távolléte alatt Vincenzo Cilli, Salvatore jobb kezévé vált. A rivalizálás ellenére, Toni elkezd Vincenzónak dolgozni. Az olasz származású Toni többek között meggyilkol néhány Sindacco dílert a Kínai-Negyedben, majd egy Hepburn Heights-i építkezésen szintén végez pár olasz maffiózóval.

Ezután Vincenzo megkéri őt, hogy mentsen meg három Leone maffiózót, akiket a rendőrök sarokba szorítottak. Toni elmegy értük a Harwood-nál lévő benzinkútra, ahonnan elfuvarozza őket Cilli raktárába. Végül Cilli azt szeretné kérni Tonitól, hogy vigyen el egy kocsit a roncstelepre. Nem sokkal később fény derül arra, hogy a járművet a rendőrök felügyelték, így Toni elkezd menekülni a zsaruk elől. Miután lerázta őket, felhívta munkaadóját és elmondta neki, hogy elárulta őt és többé nem dolgozik neki, így Toni és Vincenzo között megszűnik a kapcsolat.

Donin60Seconds-GTALCS-1-.jpg

Toni találkozik JD-vel a klub bejáratánál.

Vincenzo árulása után, Cipriani elkezdett a Sindacco család egyik tagjának, Joseph Daniel O' Toolénak dolgozni. Többek között Toni segít JD-nek összegyűjtenie a prostituáltjaitól a pénzét. Ezután O'Toole megkéri őt arra, hogy védje meg a Leone család kaszinóját a Sindaccók ellen. A sikeres akció után JD utasítja őt, hogy egy Sindacco Argentóba helyezzen el egy bombát, mellyel robbantsa fel a család egyik kedvelt törzshelyét, a The Dolls House kaszinót. Időközben Toni elkezd munkát vállalni Salvatore Leone feleségénél, Mariánál.

A Taken for a Ride c. misszió során Maria elmegy találkozni néhány vevővel a Kínai-Negyedben. Fény derült arra, hogy a vevők a Sindacco család tagjai voltak, miután a gengszterek találkoztak a nővel, fogságba ejtették őt az autójukban. Ennek ellenére, Toni a rossz-fiúk után eredt, és megmentette a nő életét, akit visszavitt az otthonába. Nem sokkal később, Toni megtudta, hogy Mariának új szeretője van, méghozzá a motorosok vezére, Cedric Fotheringay, akit végül Toni egy motoros üldözés során meggyilkol, mivel bántalmazta Mariát.

C-Banned17-1-.png

Toni találkozik Miguel-el a kikötőben.

Időközben Maria érzelmeket kezd táplálni Toni iránt. Emiatt Toni megszakítja vele a kapcsolatát, mivel ő a Don felesége. Miután Toni leszámolt a város motoros bandájával, visszavitte Mariát Salvatore otthonához.

Eközben Tonit felhívja az édesanyja telefonon, aki elmondja neki, hogy látogassa meg őt az otthonában. Anyja parancsba adja neki, hogy végezzen egy hentessel, Giovanni Casával, illetve egy utcai autóversenyzővel, Dan Suchóval. A gyilkosságok elvégzése előtt bosszút áll a Triádokon, mivel rettegésben tartották az anyját. Végül az anyja bérgyilkosokat küldött Tonira, bár a fickó az összessel végzett. Toni tovább harcolt, hogy visszanyerje a rangját a Leone bűnügyi családban.

ThePortlandChainsawMasquerade-GTALCS-1-.jpg

Toni Vincenzóval beszél telefonon.

Elkezdett két másik maffia családdal, a Sindacco és a Forelli családdal harcolni, hogy visszaszerezze pozícióját. Miután segített a Leone családnak elfoglalni a Sindacco családtól a Vörös Lámpás Negyedet, és a környező területeket, a Diablók megpróbálják elfoglalni a Hepburn Heights-ot. Ennek ellenére, Toninak köszönhetően a Leonék ismét megnyerték a háborút, bár Toni felhívta az eset után Salvatorét, hogy nem fogják tudni sokáig tudni a kerület irányítását.

A konfliktus után Vincenzo felhívja Tonit, mivel fegyverszünetet szeretne vele kötni, ennek érdekében Toni elmegy az Atlantic Rakpart közelében lévő hajóra, hogy találkozzon vele. Nem sokkal később kiderült, hogy ez a találkozó egy csapda, mivel mikor Toni megérkezett a hajóra, láncfűrésszel felszerelt Leone gengszterek támadnak rá. Miután Toni végzett mindenkivel megjelenik Vincenzo is, akit egy rövid tűzharc során Toni meg is öl.

SaSi1-1-.png

Toni megismerkedik Leon McAffreyvel.

Pár nappal később, Toni megöli a polgármestert, Roger C. Holét, mivel az öreg férfi megkísérelte rács mögé juttatni Mr. Leonét. A gyilkosság elvégzése után, az egyik polgármestert-jelöltnek és milliomosnak, Donald Lovénak kezdett el dolgozni. Love és Toni elkezdett a Foreli család ellen harcolni, valamint Donald megpróbál Liberty City polgármesterévé válni, miközben Toni többször is megvédi őt a Forelliktől.

Toninak ezután újabb munkaadói lettek, mivel Salvatore felhívta őt, aki elmagyarázta neki, hogy ismer egy rendőrt, aki segíthetne a Leone családnak a Forelli és a Sindacco családdal kapcsolatos problémák megoldásában. A hívás után Toni elballag Aspatria-ba, ahol megismerkedik Leon McAffreyvel, aki tagja az LCPD-nek. Elsőként a két férfi elmegy Torrington-ba, ahol egy autós üldözés során rengeteg Sindaccóval sikerül végezniük. Ennek köszönhetően az olaszok elveszítik Torrington irányítását, amelyet a Yakuza banda vesz át.

RJ5-1-.png

Salvatore megkéri Tonit, hogy álljon bosszút a Forelli családon.

Miután a Sindaccók szinte mindent elvesztettek, szövetségre lépnek a Forellikel, annak érdekében, hogy együttes erővel legyőzzék a Leonékat. Salvatore viszont tudja, hogy ebből még nagy bajuk lehet, emiatt megparancsolja hű emberének, hogy vegye át Paulie Sindacco autójának az irányítását. Ennek köszönhetően a fegyverszünet nem jön létre a két család között, mivel a Forellik számára úgy tűnt, hogy Paul csak azért jött a találkozóra, hogy kocsijával elüsse az összes Forellit. Ezután Toni segít a jamaicai Uptown Yardies bandának átvenni a Forelliktől Newport irányítását.

Később meggyilkol egy szamurájkarddal húsz Forellit a Beleville Parkban. Miután a Forellik kétszer is vereséget szenvedtek, McAffrey elmagyarázza neki, hogy a Jamaicaiak háborúban állnak a Sindacco családdal, mivel megtámadták Newportot. Ennek érdekében Toni segít nekik megölni a maradék Sindacco maffiózót. Végül Toni megsemmisít két olyan furgont, mellyel a Forellik fegyvereket szállítottak.

Gta-psp-1-.jpg

Toni és Toshiko Kasen megérkezik az operába.

Miután Miles O'Donovan-t megválasztották polgármesternek, Salvatore Leonét letartóztatják és a Shoreside Vale-i rendőrkapitányságra szállítják. Salvatore kényszeríti Tonit, hogy ügyvédként dolgozzon neki titokban "Lionel" néven. Ügyvédként Toni meggyengíti a Forelli családot azáltal, hogy a Southside Hoods bandával együtt elfoglalja a Forelli család Wichita Gardens-nél levő területét. Ezt követően Cipriani meggyilkolja a Sindacco család vezetőjét, Paulie Sindaccót. Ezzel a cselekedettel, Toni kiirtja a Sindaccókat egyszer és mindenkorra.

Toni x Kazuki.jpg

Toni megöli Kazuki Kasen-t.

A Sindacco család kihalása után, Toni ellop a Yakuzáktól egy tankot, melybe egy bombát rak, ezután kiszáll a járműből és egy távirányítóval megsemmisíti. Donald Love egy stresszes telefonhívás során elmondja, hogy rengeteg bajjal küzd. Miután Toni megérkezik hozzá, Donald elregéli, hogy neki olyan tervei vannak, amik megint gazdaggá fogják tenni Tonit és saját magát is. Ezért megparancsolja neki, hogy gyilkoljon meg egy ingatlanmérnököt, üzletembert és Love korábbi főnökét, Avery Carrington-t. A gyilkosság után, Toni és Donald ellopják Avery terveit és lefizetik 8-Ball-t, hogy egy robbanóanyagot állítson elő.

Toni nem sokkal később elpusztítja az egész Fort Saunton-t, melynek köszönhetően a Forelli család szinte teljesen legyengül. Érdemes tudni, hogy a hatalmas pusztításban életét vesztette a család feje, Franco Forelli is. Ezt megelőzően, Tonit felhívja egy rejtélyes nő, Toshiko Kasen, aki megkéri, hogy harcoljon a férje Yakuza bandája ellen. Toni többek között elpusztít három pénzszállító furgont, majd elfuvarozza a japán hölgyet az operába.

The Sicilian Gambit (20)-1-.jpg

Toni elpusztítja Torini helikopterét.

Miután Toni megöli a férjét, Kazukit, a bűnbánó Toshiko öngyilkosságot követ el, mivelhogy az ablakból leveti magát a mélybe. Toshiko és Kazuki halála után, a pánikba esett Donald megkéri Tonit, hogy segítsen neki elmenekülni a városból, mivel a Kolumbia Kartell tagjai a halálát akarják és azt szeretné tőle, ha Toni elvinné őt a Francis Nemzetközi Reptérre. Végül a két férfi elérik a repülőteret, ahol Donald elrepül a városból egy repülőgéppel, Ned Burner és Avery Carrington holttestével együtt. Love távozása után, Toninak sikerül kiszabadítania Salvatorét a börtönből, miközben a szicíliaiak megpróbálnak végezni vele.

Végezetül, Toni és Salvatore elmennek meglátogatni az újdonsült polgármestert, Miles O'Donovan-t, akit viszont fogságba ejtett Massimo Torini, ezért a két fickó utána ered. Végül a Portland Rock-nál megmentik a polgármester életét, majd Toni meggyilkolja Torinit azáltal, hogy elpusztítja a helikopterét.

A GTA III eseményei (2001) Szerkesztés

2001-re, Toni a Leone család legmagasabb rangú tagjává vált, Salvatore Leone után. Az LCPD megpróbálta 2001 folyamán csatlakoztatni Tonit és Salvatorét, mindazonáltal megbuknak, hogy összekapcsolják őket az anyja éttermén keresztül. Salvatore fia, Joey bemutatja a játék főszereplőjét, Claude-ot, Toninak. Az ismeretség után, Toni felbérli Claude-ot, hogy támadja meg a Triádokat (a Leone család ellenségei), azt beleértve, hogy megpróbált védelmi pénzt kapni Mr. Wong Mosodájától, megsemmisít néhány Triád halfurgont és elpusztítja a Triádok halgyárát Callahan Point-ban. Toni bemutatja Claudét Salvatorénak egy családi összejövetel során.

Toni old pops-1-.jpg

Toni Cipriani 2001-ben.

2001-ben Toni még mindig az anyjával él és az éttermében gyakran meglátogatja őt, ahol ellátja Claudét munkákkal. Az állandó, ami róla zsörtölődik az anyájából miközben nem képes, hogy olyan legyen, mint az apja, és elromlik, hogy találkozzon össze az elvárásaihoz, kényszerítette őt, hogy csevegésrádió-állomást hívjon a helybelieknek, a Chatterbox FM rádióban, és kifogásolja az anyja állandó civakodását. Miután Salvatore Leonét megölik, úgy vélik, hogy Toni átveszi a Leone bűnügyi család vezetését, mert Joey Leone, Salvatore fia, nem törődött sokat a családdal.

Személyiség Szerkesztés

Kiderül róla a játék során, hogy nagyon hűséges, de nagyon könnyű őt irritálni (ez annak is köszönhető, hogy furcsa emberekkel van körülvéve, mint például Mariával, Donald Lovéval és Joseph Daniel O'Tooléval. Amikor dühös, Toni nagyon erőszakos tettekhez folyamodik (például arra használ egy fejszét, hogy megölje Giovanni Casát és a testét kisebb darabokra vágja), de szintén úgy tűnik, hogy olykor bűnbánónak érzi magát. Mindazonáltal, mint sok másik GTA-s főszereplő, Toni szintén nagyon kicsi habozás nélkül megöl bárkit, aki az útjában áll, és néha kigúnyolja őket.

Toni úgy érzi, hogy az embereknek megfelelő tiszteletet kellene tanúsítaniuk a szüleik iránt. Erre példa, mikor egy Cheryl nevű prostituált orális szexet folytat Vincenzo Cilli-vel, miközben az édesanyjával beszélgetett telefonon.

Toni úgy tűnik, hogy nagyon hűséges a főnökeihez (például megmenti Salvatorét attól, hogy bezsúfolják őt egy olyan autóba, amit a Sindacco család arra használt, hogy végezzenek vele). Mindazonáltal, a történet befejező küldetése, a The Sicilian Gambit befejező jelenete alatt úgy tűnik, hogy Toni kicsit nyugtalan és habozó, mert nem fizeti Salvatorét.

A GTA Liberty City Storiesban, Toni a GTA III-hoz képest sokkal vékonyabb és fiatalabb is. A GTA III-ban, Toni kövérebb és figyelemre méltóan öregedett. Lehetséges, hogy Toni 2001-ig befejezte a bűnügyi életét, az anyjával elkezdett dolgozik az éttermében, és Salvatore Leone halála után valószínűleg nyugdíjas lett.

Elkövetett gyilkosságok Szerkesztés

Apróságok Szerkesztés

  • Toni Cipriani leginkább Toni Sopranora hasonlít a The Sopranos c . filmből. A nevük hasonlóságán túl mindkettejüknek volt problémája az anyjukkal, akik gyerekkorukban verték őket. Később mindketten túlsúlyosak lesznek.
  • Toni Cipriani (Salvatore Leonéval, Luigi Goterellivel, Maria Latoréval, 8-Ball-al, és Joey Leonéval együtt) megjelenik egy poszteren a GTA III-ban, ami a Badfellas filmre utal.
  • A húsvéti tojás a Grand Theft Auto IV-ben arra utal, hogy Toni, valamint a többi 3D-s korszak főszereplője meghalt.
  • Toni az első főszereplő, hogy egy másik főszereplőnek küldetést ad (Claude). Őt Trevor Phillips követi, aki missziókat ad a GTA Online főszereplőjének a Grand Theft Auto Online-ban.
  • Toni megölte Avery Carrington-t, Tommy Vercetti korábbi munkaadóját.
  • Toni lehet, hogy egy uzsorás volt a múltban, ez a Dead Meat c. küldetésből derült ki.
  • Toni harmadként jelent meg a legtöbb küldetésben, összesen 70 misszióban szerepelt (Carl jelenik meg 104-ben és Niko megjelenik 98-ban).
  • Toni az egyetlen főszereplő, akit lehet hallani, ahogy beszél a Chatterbox FM rádióban, miközben panaszkodik az anyjáról a GTA III-ban.
  • Toni a GTA III-ban, a The Pick-Up küldetésben "Toni Ki-priani" néven mondta nevét. Ez egy hangszínésztől, Michael Madsentől lévő hiba.
  • Toni sokkal öregebbnek tűnik a GTA III-ban, mint az LCS-ben, ahol 30 éves volt. Toni tehát 33 éves a GTA III-ban.
  • Furcsa, hogy olyan sokan ismerik Toni telefonszámát a LCS-ben, pedig nem árulta el senkinek a számát és a telefont egy halott bűnözőtől vette el.
  • Miután Claude megöli Salvatorét, valószínű, hogy Toni lesz a Leone bűnügyi család új vezetője.

PárbeszédSzerkesztés

Alant láthatóak Toni idézetei videóként, melyek szabad játék során hallhatóak.

1. Rész
Toni idézetei a GTA LCS-ben (szabad játék)10:57

GTA Liberty City Stories Toni Cipriani Quotes Part 1 2

Toni idézetei a GTA LCS-ben (szabad játék)

2. Rész
Toni idézetei, második rész10:09

Toni idézetei, második rész

GalériaSzerkesztés

Küldetések, melyekben jelen van Szerkesztés

GTA III

GTA Liberty City Stories

Navigáció Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki