Wikia

GTA wiki

Toni Cipriani

Vitalap0
1 349pages on
this wiki
Adb4lokc.jpgYc5dmiv4.jpg
Karakter
Toni Cipriani
ToniCipriani-GTALCS.png
Megjelenik: Grand Theft Auto III
Grand Theft Auto: Liberty City Stories
Teljes név: Antonio "Toni" Cipriani
Becenév: Toni
Anthony
Lionel
Státusz: Életben
Neme:

Férfi

Születési idő: 1968 (33 éves)
Születési hely: Portland, Liberty City
Otthon: Saint Marks, Portland
Newport, Staunton Sziget
Pike Creek, Shoreside Vale
Liberty City
Származás: Olasz- America.png Amerikai
Család: Ma Cipriani (anyja)
Mr. Cipriani (apja, elhunyt)
Fő kapcsolatok: Salvatore Leone (1990-es évek - 2001)
Leone Family (2001-től Don)
Joseph Daniel O'Toole (1998)
Maria Latore (1998)
Donald Love (1998)
Leon McAffrey (1998)
Toshiko Kasen (1998)
Claude (2001)
Uptown Yardies (1998)
Southside Hoods (1998)
Vincenzo Cilli (1998)
Jármű(vek): Kuruma (2001)
Mafia Sentinel (1998)
PCJ-600 (1998)
Yakuza Stinger
Hellenbach GT
Játékos által választható
Üzletek: Momma's Restaurante
Szinkronhang: Michael Madsen (GTA III)
Daniel Mastrogiorgio (GTA Liberty City Stories)

Antonio "Toni" Cipriani egy karakter a Grand Theft Auto sorozatban. Ő a Grand Theft Auto III egyik fő karaktere és a Grand Theft Auto: Liberty City Stories főszereplője. A Leone Family egyik embere, aki 1998-ban elkezd emelkedni a ranglétrán és kapitány lesz belőle. Segít működtetni az anyja éttermét, ami a Saint Marksban található. A GTA III-ban a hangját Michael Madsen, míg a GTA LCS-ben Daniel Mastrogiorgio adta. 

Életrajz Szerkesztés

Korábbi élete Szerkesztés

Toni Cipriani valószínűleg 1968-ban született Ma Cipriani és Mr. Cipriani fiaként, aki az egyik maffia család tagja volt. Felnőtt az étteremben és később részt vesz Liberty City alvilágában.

A Grand Theft Auto: Liberty City Stories eseményei (1998) Szerkesztés

A Grand Theft Auto: Liberty City Storiesban, Toni a játék főhőse és irányítható karaktere, aki később megjelenik a GTA III-ban, amely 2001-ben történik. 1998-ban visszaérkezik a városba négy év után, miután megölt egy embert, Salvatore Leone utasítására. Miután visszajött a városba, újra elkezd bűnözői életet élni. Toni hálás Salvatorenak, hogy munkát ad neki, mivel ő a Leone Family egyik régi tagja és munkatársa.

A játék elején Toni egy buta embernek érzi meg, az alacsony rangja miatt, mivel eközben Vincenzo Cilli, Salvatore jobb keze lett. Toni elkezdett dolgozni a feleségének, Maria Latorenak, aki később érzelmeket érzet Toni iránt. Ezt követően megszakítják a kapcsolataikat mivel ő, a Don felesége. Toni tovább harcolt, hogy visszanyerje a pozícióját a Leone Familyben. Elkezdett két másik családdal, a Sindacco Familyvel és Forelli Familyvel harcolni, hogy elnyerje a rangját. Megöli a polgármestert, Roger C. Holet, a történet felénél. Azután az egyik polgármestert-jelöltnek és milliomosnak, Donald Lovenak kezdett el dolgozni.

Love és Toni elkezdett a Foreli család ellen harcolni, valamint Love megpróbál Liberty City polgármestere lenni, miközben Toni folyamatosan védi a férfit. Miután Miles O'Donovant megválasztották polgármesternek, Salvatore Leonét több bűnügyi vádon letartóztatják, miközben kényszeríti Tonit, hogy ügyvédként, Lionel néven, titokban több munkát végezzen el számára, többek között meggyilkolja Paulie Sindaccot, a Sindacco család fejét, valamint gyengíti a Forelli és Yakuza bandát is.

Donald Love egy stresszes telefonhívásban azt mondja, hogy neki sok ügye van. Toni megérkezik hozzá, ahol a fickó azt mondja, hogy neki olyan tervei vannak, amik megint gazdaggá fogják tenni Tonit és magát is. Megparancsolja Toninak, hogy öljön meg egy ingatlanmérnököt, üzletembert és Love korábbi főnökét, Avery Carringtont. Toni és Donald ellopják Avery terveit és lefizetik 8-Ballt, hogy egy robbanóanyagot állítson elő, amellyel Toni később felrobbantotta az egész Fort Sauntont, ami a Forelli Family befolyását jelentősen csökkentette. Tonit felhívja egy rejtélyes nő, Toshiko Kasen, és megkéri, hogy harcoljon a helyi Yakuza szervezettel.

Miután Toni megöli a férjét, Kazukit, a bűnbánó Toshiko öngyilkosságot követ el és a pánikba esett Donald Love megkéri Tonit, hogy segítsen neki, azt akarta, hogy vigye el őt a Francis Nemzetközi Reptérre, mivel a Colombian Cartel megtámadta őt, Avery tervrajzai miatt. Toni biztonságosan helyezi Love-ot a repülőtérre és Love elrepül a városból Avery és Ned Burner holttestével együtt.

Salvatore végül kiszabadul börtönből, miután Toni elkísérte a törvényszékhez amiatt, hogy a szicíliai maffia holtan akarta látni Salvatorét. Miközben, Toni és Salvatore elmennek meglátogatni a polgármestert, Miles O'Donovant. Kiderült viszont, hogy Massimo Torini elrabolta őt, ezért Toni és Salvatore utána erednek és a Portland Rock-nál megmentik a polgármestert és Toni megöli Torinit.

A Grand Theft Auto III eseményei (2001) Szerkesztés

2001-re Toni, a Leone Family legmagasabb rangú tagja lett, Salvatore Leoen után. Az LCPD megpróbálta 2001 folyamán csatlakoztatni Tonit és Salvatorét, mindazonáltal megbuknak, hogy összekapcsolják őket az anyja éttermén keresztül. Salvatore fia, Joey, bemutatja a játék főszereplőjét, Claude-ot, Toninak. Toni felbérli Claude-ot, hogy támadja meg a Triádokat (akik a Leone Family ellenségei), azt beleértve, hogy megpróbált védelmi pénzt kapni Mr. Wong Mosodájától, megsemmisít néhány Triad halfurgont és elpusztítja a Triád halgyárat Callahan Point-ban. Toni szintén bemutatja Claudeot Salvatore Leonénak.

Toni old pops-1-.jpg

Toni 2001-ben.

2001-ben Toni még mindig az anyjával él és az éttermében gyakran meglátogatja őt, ahol ellátja Claudet munkákkal. Az állandó, ami róla zsörtölődik az anyájából miközben nem képes, hogy olyan legyen, mint az apja, és elromlik, hogy találkozzon össze az elvárásaihoz, kényszerítette őt, hogy csevegésrádió-állomást hívjon a helybelieknek, a Chatterbox FM rádióban, és kifogásolja az anyja állandó civakodását. Miután Salvatore Leonét megölték, úgy vélik, hogy Toni egyszerűen át fogja venni az irányítást a Leone Family felett, mert Joey Leone, Salvatore fia, nem törődött sokat a családdal

Személyiség Szerkesztés

Kiderült róla a játék során, hogy nagyon hűséges, de nagyon könnyű irritálni. Amikor dühös, Toni nagyom erőszakos tettekhez folyamodik (például szeret arra használni egy fejszét, hogy megölje Giovanni Casat és a testé kisebb darabokra vágja), de szintén úgy tűnik, hogy olykor bűnbánónak érzi magát. Mindazonáltal, mint sok másik GTA-s főszereplő, ő szintén nagyon kicsi habozás nélkül megöl bárkit, aki az útjában áll, és néha kigúnyolja őket. Toni szintén azt hiszi, hogy az embereknek megfelelő tiszteletet kellene megmutatniuk a szüleiknek, ugyanis erre példa, amikor egy Cheryl nevű prostituált orális szexet folytatott Vincenzo Cillivel, miközben az édesanyjával beszélgetett telefonon.

Toni úgy tűnik, hogy nagyon hűséges a főnökeihez (például megóvja Salvatorét attól, hogy bezsúfolják egy olyan autóba, amit a Sindacco Family arra használt, hogy megölje Salvatorét). Mindazonáltal, a történet befejező küldetése, a The Sicilian Gambit alatt, a befejező jelenet alatt, úgy tűnik, hogy Toni kicsit nyugtalan és habozó, mert nem fizeti Salvatoret.

A GTA Liberty City Storiesban, Toni a GTA III-hoz képest sokkal vékonyabb és fiatalabb is. A GTA III-ban, Toni kövérebb és figyelemre méltóan öregedett. Lehetséges, hogy Toni 2001-ig befejezte a bűnügyi életét, az anyjával elkezdett dolgozik az éttermében, és Salvatore Leone gyilkossága után valószínűleg nyugdíjas lett.

Elkövetett gyilkosságok Szerkesztés

Apróságok Szerkesztés

  • Toni Cipriani leginkább Toni Sopranora hasonlít a The Sopranos c . filmből. A nevük hasonlóságán túl mindkettejüknek volt problémája az anyjukkal, akik gyerekkorukban verték őket. Később mindketten túlsúlyosak lesznek.
  • Toni Cipriani, (Salvatore Leone, Luigi Goterelli, Maria Latore, 8-Ball, és Joey Leone mellett) megjelenik egy poszteren a GTA III-ban, ami a The Badfellas filmre utal.
  • A húsvéti tojás a Grand Theft Auto IV-ben arra utal, hogy Toni, valamint a többi 3D-s főszereplő, halott.
  • Toni az első főszereplő, hogy egy másik főszereplőnek küldetést ad (Claude). Őt követi Trevor Phillips, aki missziókat ad az online játékosnak a Grand Theft Auto Onlineban.
  • Toni megölte Avery Carringtont, aki Tommy Vercetti egyik korábbi munkaadója volt.
  • Toni lehet, hogy egy uzsorás volt a múltban, ez a Dead Meat küldetésből derült ki.
  • Toni harmadként jelent meg a legtöbb küldetésben, összesen 70 misszióban szerepelt (Carl jelenik meg 104-ben és Niko megjelenik 98-ban).
  • Toni az egyetlen főszereplő, akit lehet hallani, ahogy beszél a Chatterbox FM rádióban, miközben panaszkodik az anyjáról a GTA III-ban.
  • Toni a GTA III-ban, a The Pick-Up küldetésben "Toni Ki-priani" néven mondta nevét. Ez egy hangszínésztől, Michael Madsentől lévő hiba.
  • Toni sokkal öregebbnek tűnik a GTA III-ban, mint az LCS-ben, ahol 30 éves volt. Toni tehát 33 éves a GTA III-ban.
  • Furcsa, hogy olyan sokan ismerik Toni telefonszámát a LCS-ben, pedig nem árulta el senkinek a számát és a telefont egy halott bűnözőtől vette el.
  • Miután Claude meggyilkolja Salvatoret, nagyon valószínű, hogy Toni lesz a Don a Leone Familyben.

PárbeszédSzerkesztés

Alant láthatóak Toni idézetei videóként, melyek szabad játék során hallhatóak.

1. Rész
Toni idézetei a GTA LCS-ben (szabad játék)10:57

GTA Liberty City Stories Toni Cipriani Quotes Part 1 2

Toni idézetei a GTA LCS-ben (szabad játék)

2. Rész
Toni idézetei, második rész10:09

Toni idézetei, második rész

GalériaSzerkesztés

Küldetések, melyekben jelen van Szerkesztés

GTA III

GTA Liberty City Stories

Forrás Szerkesztés

http://gta.wikia.com/Toni_Cipriani

Navigáció Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki