Wikia

GTA wiki

San Fierro

Vitalap0
1 387pages on
this wiki
CITY
San Fierro
SanFierro GTASA montage.jpeg
Megjelenik: Grand Theft Auto: San Andreas
Állam: San Andreas Állam
Népesség: 825,863 (2014)
SanFierro-GTASA-map.jpg

San Fierro térképe

A San Andreas Állambeli San Fierro a második nagyváros, ahova a játékos eljut a Grand Theft Auto: San Andreasban. A kaliforniai San Franciscoról mintázták.

3D UniverzumSzerkesztés

San Fierro a második legnagyobb népességű, de legkisebb területű nagyváros San Andreasban. Ezzel együtt a legurbanizáltabb is ez a félszigeten elterülő város az állam nyugati felén. A várostól délre Whetstone megye terül el, ahol a masszív Mount Chiliad és Angel Pine kisvárosa található. Északra a híres Golden Gate híd másolatán (Gant Bridge) túl fekszik Bayside, északkeletre pedig Tierra Robada. San Fierro mind közúti, mind vasúti és légi közlekedés útján összeköttetésben áll a másik két nagyvárossal, Los Santosszal és Las Venturasszal.

Valószínűleg spanyolok alapították, mint San Franciscot. De a nevében a Fierro nem egy szent neve, hanem a Hierro (vas) régies alakja. Ez a szó szerepel San Francisco város mottójában: "Oro en Paz, Fierro en guerra" (spanyol: "Arany a békében, vas a háborúban").

A városban egy nagyméretű country club található, melyhez golfpálya is tartozik. Emellett ott a szivárványokkal díszített kerület, mely a híres Castro kerületet utánozza, ahol jelentős mennyiségű homoszexuális ember él.

A földrengésSzerkesztés

A város észrevehető sérüléseket szerzett egy földrengésben, mely valószínűleg utalás az 1989-es Loma Prieta földrengésre. Ez három évvel a játék története előtt volt, a játék dialógusai alapján viszont csak nemrégiben történt. Az egyik látványos kárt a gyorsforgalmi út szenvedte a Garver Bridgenél: az itt látható leszakadt útszakasz a San Francisco's Embarcadero Freeway hasonló sérülését utánozza. További sérülést Doherty körzetében találunk, a város távolabbi kerületei nem sérültek.

SanFierro.jpg

San Fierro látképe Tierra Robada felől.

SunriseoverGantBridge.jpg

Napkelte a Gant Bridge felett.

IdőjárásSzerkesztés

San Fierroban gyakran dúlnak viharok. Ez és a késő esti és kora reggeli köd megnehezíti a közlekedést a lecsökkent látási viszonyok miatt. Emellett a Tierra Robada homokviharai néha átfújnak a város északkelei részébe is. A homokviharokat leszámítva San Francisco időjárása is hasonló.

Érdekes helyek, kerületekSzerkesztés

ChinatownSF.jpg

Kínai negyed

Palisades2.jpg

A Palisades kerület

Mivel San Fierrot San Franciscoról mintázták, sok épület, sőt kerület is valós helyekre hasonlít:

Főutak és leágazásokSzerkesztés

LátványosságokSzerkesztés

Untitledjkl;.png

Big Pointy Building

WindyWindyWindyWindyStreet.jpg

Windy Windy Windy Windy Street

További látványosságokSzerkesztés

KözlekedésSzerkesztés

TrolleyCaltonHeights.jpg

Az autók mellett cable car (Villamos) is közlekedik San Fierroban. A játékos azonban nem utazhat rajta (az elszánt játékos jetpackkal rászállhat és így utazhat vele). Emellett megállíthatatlanok, így átgázolnak mindenen, ami az útjukba áll.

A Brown Streak Vasút egyetlen állomása a városban a doherty-i Cranberry Station, szemben a Doherty Garázszsal. Az Easter Bay Airport a város délkeleti részén található.

TörténetSzerkesztés

Xoomer-GTASA-Doherty-exterior.jpg

A Doherty Garázs

Miután Carl Johnson és The Truthfelégetik The Truth ültetvényét, az Anyahajó segítségével elmenekülnek Flint Countyból, hogy találkozzanak Cesar Vialpandoval San Fierroban a garázsnál, amit Carl nyert Catalinatól és Claudetól egy versenyen.

Mikor odaérnek, Carl szembesül a valósággal, hogy a "garázs" egy romos benzinkút, és rájön, hogy a drogok terjedéséért Los Santosbana Loco Syndicate a felelős. A szindikátust a kétes Mike Toreno vezeti. A szervezetbe tartozik még T-Bone Mendez (a San Fierro Rifa egyik tagja), Ryder (a Grove Streetről és Jizzy B, a város legnagyobb stricije. Míg a szindikátus után nyomoz, megtudja, hogy Wu Zi Mu (Woozie) a San Fierro Triads egyik bandájának, a Mountain Cloud Boys vezére, akik harcban állnak a Da Nang Boys nevű vietnámi bűnszervezettel.

Több furcsa és különös munka elvégzése után Carl, Woozie és Cesar elhatározzák, hogy belülről bomlasztják meg a Szindikátust. Carl felajánlja szolgálatait Jizzynek. A munkák során találkozik T-Bone Mendezzel és Mike Torenoval is. Mikor Jizzy már bízik benne, Carl megtámadja őt a nightklubjában, majd egy vad tűzpárbaj és egy autós üldözés után pontot tesz Jizzy életére. Ezután a Pier 69-nél megöli T-Bonet és Rydert. Végül a menekülő Toreno helikopterét lövi le az autópálya felett. Ezután felrobbantja a droglabort Dohertyben, így végleg megsemmisítve a Szindikátust.

Carl ekkor hívást kap egy rejtélyes ismeretlenről, aki tud Sweet hollétéről. Carl elmegy a sivatagi találkahelyre, ahol Mike Torenoval találkozik. Innen új fejezet indul a San Andreas történetében.

Carl hívást kap Jethrotól is. Kapnak egy listát a legkeresettebb autókról, és ebből pénzt akarnak csinálni. Carl megveszi a Wang Cars autószalont, és ellopnak öt autót a szalonnak, hogy beindítsák az üzletet.

Sokkal később Carl visszatér a városba, hogy még egy feladatot elvégezzen Mike Torenonak: az Easter Basin Haditengerészeti Bázisról kell ellopnia egy Hydrat és kémhajókat kell lebombáznia Tierra Robadaban. Ezután San Fierro már nem szerepel a cselekményben.

BűnözésSzerkesztés

A 90-es évek elején San Fierro volt a drogkereskedelem egyik fő központja, különösen a krekk-kokainé. A város volt az egyik fő pont, ahol a drogok beérkeztek az Egyesült Államokba. Épp ezért itt több drogkartell is működött (mint a Loco Szindikátus). A Loco Szindikátus (és később Big Smoke drogbirodalmának) összeomlása után a drogok terjedése jelentősen visszaesett.

San Fierro több kerületében is jelen van a bandaerőszak, de sokkal kisebb mértékben, mint Los Santosban. Az erőszak a drogkereskedelem velejárója volt, mivel a kartellek rövid életű, kis utcai bandákat fogadtak fel védelemre.

A vietnámi Da Nang Boys ezzel szemben nem vett részt a drogüzletben, ők embereket csempésztek.

A legnagyobb bűnszervezet viszont kétségtelenül a kínai negyedben működő San Fierro Triads volt. Látszólag kimaradtak a nagy balhékból és a csak kisebb bűntényekben vettek rész, emellett mintha a legális szerencsejátéküzlet felé kacsingattak volna. Azonban jelentős mennyiségű bűntény írható a számlájukra: fegyver kereskedelem, illegális utcai versenyek, bérgyilkosság, embercsempészet.

Bár a drogkereskedelem egyik fő pontja, a városban nem láthatóak utcai dílerek. A drogárusok csak Los Santos déli kerületeiben találhatóak meg, valószínűleg, mert a drogot egyenesen Los Santosba szállították.

San Fierro egyes részein virágzik a prostitúció. Jizzy B volt az egyik legnagyobb stricije amellett, hogy benne volt a Loco Szindikátus drogügyleteiben.

Az alábbi kerületekben a legmagasabb a bűnözési szint:

Nevezetes lakosokSzerkesztés

Sport csapatokSzerkesztés

San Fierroban két sportcsapat működik. A San Fierro 69ers (egyértelmű utalás a San Francisco 49ersre) egy football csapat, míg a San Fierro Packers (a San Francisco Giantsról mintázva, de a Green Bay Packers nevével) egy kosárlabda csapat.

Érdekességek Szerkesztés

  • Eredetileg az Alkatraz börtön is szerepelt volna a játékban, de a béta fázis után kivették. Erre bizonyíték a Toreno ranchén és a Lil' Probe'Innben található béta térkép.
  • Területileg San Fierro a legkisebb város az egész 3D Univerzumban.
  • Daniel Lamb, a Manhunt 2 főhőse San Fierroban született.

HD UniverzumSzerkesztés

Bár fizikailag még nem jelent meg a HD Univerzumban, minden játékban találhatunk rá utalásokat, így itt is létezik. Mivel a HD Univerzum egy teljesen különálló valóságnak számít, ezért elképzelhető, hogy újratervezve megjelenik egy későbbi játékban. Az is igaz, hogy a következő játék helyszíne valószínűleg inkább Vice City új változata lesz.

Utalások a GTA IV-benSzerkesztés

Utalások a The Lost and DamnedbenSzerkesztés

  • Az Angels of Death San Fierroban alakult. A The Lost MC és az Angels of Death közti bandaháborúban Johnny gyakran kiabálja: "Menjetek vissza San Fierroba!"
  • Több karakter, köztük Lester Arnold is San Fierroban született.

Utalások a Ballad of Gay Tony-banSzerkesztés

  • San Fierro neve is bele van vésve a többi város neve mellé a Rotterdam Tower földszintjén található táblába.
  • Ahogy Bernie Crane, Gay Tony is szeretne San Fierroba költözni a nagyobb melegtolerancia miatt.

Utalások a GTA V-benSzerkesztés

Korábbi lakosokSzerkesztés

ar:سان فييرو

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki