Fandom

GTA wiki

Phoenix

1 764pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Jármű
Phoenix
Phoenix-GTAV-front.png
Egy Phoenix a Grand Theft Auto V-ben
(Hátsó nézet).
Típus Civil autó
Kivitel Kétajtós izomautó
Férőhely 2 (sofőr és utas)
Megjelenés Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: Vice City Stories
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto Online
Gyártó Imponte (HD Univerzum)
Kapcsolódó járművek Ruiner
Buffalo(SA)

A Phoenix egy két ajtós izomautó, mely megjelenik a Grand Theft Auto: Vice Cityben, a Grand Theft Auto: San Andreasban, a Grand Theft Auto: Vice City Storiesban és a Grand Theft Auto V-ben. Utóbbi játékban az Imponte gyártja.

LeírásSzerkesztés

3D UniverzumSzerkesztés

Nagyjából minden egyes játékban ugyanúgy, a Pontiac Trans Am (vagy más nevén Firebird)-ről és az 1982 - 1992-es Chevrolet Camaroról mintázva jelenik meg (habár hátsó lámpáit inkább az 1970 - 1973-as Camarotól örökölte). Elülső része emellett még az 1973 - 1975-ös Vauxhall Firenzáéra is nagyon hasonlít.

HD UniverzumSzerkesztés

A Phoenix szinte ugyanolyan külsővel tér vissza a GTA V-be, mint amilyennel a 3D Univerzumban debütált, habár itt már az 1977-es Pontiac Trans Am-re hasonlít jobban.

TeljesítménySzerkesztés

3D UniverzumSzerkesztés

A Phoenix a 3D Univerzumú játékok egyik leggyorsabb autója, kiváló nyomatékkal és irányíthatósággal. Hang alapján egy nagy, V8-as kompresszoros motor hajtja. A karburátor emellett egy nagy légbeömlőt kapott, mely a motorháztetőn látható. A GTA San Andreasban földúton is remekül szuperál, még néhány SUV-t is felülmúlva ezzel, emellett messze ez a legjobban teljesítő sportautó off-road terén. Mint a legtöbb izomautó, ez is csak két férőhelyes. Egyetlen hátránya, hogy más sportautókhoz képest nincs túl jó fékereje. A kocsi fájljai szerint a GTA Vice Cityben 1400 kg-ot nyom, míg a GTA San Andreasban 1500-at.

HD UniverzumSzerkesztés

A Phoenixet egy nagy teljesítményű V8-as motor hajtja, mely megfelelő gyorsulást és magas végsebességet biztosít a kocsinak. Emellett remek nyomatékleadó képessége is van, aminek köszönhetően gond nélkül megküzd meredek lejtőkkel is. Sajnos azonban elég silány irányíthatósága van, ami a rossz súlyeloszlásnak tudható be. Hátsó része az elülsőhöz képest túl könnyű, ezért gyakran túlkormányozottság jellemzi, főképp nagyobb sebességeknél. Strapabíró képessége átlagon aluli. Szerencsére mindezek valamilyen szinten orvosolhatóak teljesítménynövelő alkatrészek vásárlásával.

Megjelenései küldetésekbenSzerkesztés

Nevezetes tulajdonosokSzerkesztés

LelőhelyekSzerkesztés

GTA Vice City Szerkesztés

  • Gyakran megjelenik Vice Beach területén.
  • A Starfish Island északnyugati villájánál parkol egy, emellett a sziget többi részén is gyakran előfordul.

GTA San Andreas Szerkesztés

A Phoenix egy rendkívül ritka autó ebben a játékban, akárcsak az Euros, Berkley RC Furgonja és a Hotknife.

  • A San Fierro Hills versenyben használt Phoenix megszerezhető: Vidd el a kocsit a garázsba, majd rontsd el a versenyt.
  • A "A Home In The Hills" c. küldetésben Big Poppa egy Phoenixszel menekül el Madd Dogg villájából. A játékos egy fejlövéssel megölheti őt, megszerezve ezzel a kocsit. Ez viszont nem túl egyszerű, mivel Big Poppa nagyon vakmerően vezet.
  • Ritkán megtalálható a San Fierro Rendőrös parkolójában. Érdemes azonban vigyázni, mert ez három csillagos körözöttségi szintet eredményez.
  • Gyakrabban jelenhet meg, ha a "Gyors Autók" csalás aktiválva van.

GTA Vice City Stories Szerkesztés

Grand Theft Auto VSzerkesztés

Grand Theft Auto OnlineSzerkesztés

ÉrdekességekSzerkesztés

ÁltalánosságbanSzerkesztés

  • A Phoenix alapértelmezett rádióállomásai:
  • A Tűzmadár (Phoenix) egy legendás, mitikus madár, mely miután elégette magát, saját hamvaiból támad fel. Ez az egyik a hat járműből, mely valamilyen mitikus lényről kapta a nevét. A másik öt a Hydra, a Leviathan, a Banshee, a Valkyrie és a Kraken.
  • A Phoenixet eredetileg Roadblazernek hívták volna.
  • A Phoenix a Rockstar Games első versenyautós játékában, a Midnight Club: Street Racingben is szerepelt, szintén izomautóként. Itt azonban a gyártóját PT-nek hívták (ami valószínűleg Pontiacot jelent), kinézetre pedig egy első generációs Firebird és egy harmadik generációs Mustang keveréke volt. A Sima mellett két változata van: DDX és ICX.

3D UniverzumSzerkesztés

  • A GTA Vice Cityben a kompresszor légbeömlőjének pillangószelepei felnyílnak gázadáskor, míg a GTA San Andreasban nem.

HD UniverzumSzerkesztés

  • A GTA V legelső előzetesében a Phoenixnek még nem volt légterelője, sem oldalszoknyája.
  • Miután minden módosítási lehetőség fel lett oldva a Los Santos Customsnél, a Phoenixre felszerelhető egy magas fekvésű szárny. Ez egy utalás lehet Richard Petty 1970-es Plymouth Superbirdjére.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki