Fandom

GTA wiki

Panto

1 764pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Jármű
Panto
Panto-GTAV-front.png
Egy Panto a Grand Theft Auto V-ben
(Hátsó nézet).
Típus Civil autó
Kivitel Háromajtós ferdehátú
Férőhely 2 (sofőr és egy utas)
Megjelenés Grand Theft Auto 2
Grand Theft Auto III
(Béta)
Grand Theft Auto V [DLC]
Grand Theft Auto Online [DLC]
Gyártó Benefactor (HD Univerzum)
Ára 85.000$ (Online)
(Southern San Andreas Super Autos)

A Panto egy városi autó, mely megjelenik a Grand Theft Auto 2-ben, a Grand Theft Auto V-ben és a Grand Theft Auto Onlineban. Utóbbi játékba az "I'm Not a Hipster" Update részeként tér vissza, ahol a Benefactor gyártja. Eredetileg a Grand Theft Auto III-ban is szerepelt volna, de a későbbi fejlesztések során kikerült a játékból.

LeírásSzerkesztés

Grand Theft Auto 2Szerkesztés

A Panto először a Grand Theft Auto 2-ben debütált kétajtós mikroautóként (tévedésből gyakran furgonnak hitték), a Dementia jelentősen nagyobb rokonaként. Külseje nem teszi túlságosan rokonszenvessé más, jobb megjelenésű autókkal szemben. A Panto leginkább a Fiat 500 K-ra hasonlít.

Grand Theft Auto IIISzerkesztés

A Grand Theft Auto III fejlesztése alatt tervben volt, hogy a Panto visszatér egy négyajtós kompakt szedánként, de ismeretlen okokból nem került bele a játék végső változatába. Itt a Fiat 128-ról, a Zastava Skalaról, vagy a Lada Riváról lett volna mintázva. Ezen kívül szinte semmit, vagy csak nagyon keveset lehet tudni a kocsiról. A Capital Auto Sale$ weboldalán található egy kép róla, sok más béta autóéval együtt.

Grand Theft Auto VSzerkesztés

A Panto visszatér a Grand Theft Auto V-be az "I'm Not a Hipster" Update részeként. Itt is megtartotta mikroautó külsejét, amivel felülmúlta a Weeny Issi már amúgy is apró méretét. A Benefactor gyártja, kinézetre pedig a 2007-2014 Smart Fortwora hasonlít, habár másfajta, fejjel lefelé néző szív alakú fényszórói vannak. Alváza feltehetőleg a Gordon Murray T.25-ről és a Gordon Murray T27-ről kapta alakját. Hátsó részének alapját a Volkswagen Up! adja, míg az elsőt a Mitsubishi i, az oldalsót pedig a Toyota iQ/Scion iQ/Aston Martin Cygnet.

TeljesítménySzerkesztés

Grand Theft Auto 2Szerkesztés

A Panto teljesítménye erősen tükrözi nemkívánatos megjelenését. Nagyon gyenge motor hajtja, amitől borzasztóan alacsony végsebessége, és átlagon aluli gyorsulása van. Irányíthatósága ugyan elfogadható, de fékereje is csak igen középszerű, ami miatt ilyen téren szintén átlagos szinten alul teljesít. Ha mindez nem lenne elég, még sokkal kevesebb sebzést is bír ki egy átlagos autóhoz képest (akárcsak a Schmidt), épp ezért nem ajánlatos menekülőautónak használni.

Grand Theft Auto VSzerkesztés

A Panto a Grand Theft Auto V-ben egy apró, hihetetlenül könnyű súlyú autó. Kinézetre egy háromhengeres, hatsebességes váltóval összekapcsolt motor hajtja. Gyorsulása ugyan átlagos, míg végsebessége egész elfogadható. Nagyobb sebességeknél nem árt azonban óvatosnak lenni, mert rövid tengelytávja miatt instabilitás jelentkezhet, ami megnöveli a kisodródás kockázatát. A kocsi mérete ellenére az irányíthatóság meglehetősen silány, mivel alulkormányozottság jellemzi. Emellett strapabíró képessége is igen gyenge, ugyanis pár komolyabb ütközés után kitörhet a tengely, vagy motorproblémák adódhatnak. Levegőben azonban már-már szórakoztatóan remekül lehet manőverezni. Minden hátulütője ellenére még így is ez a legjobban kezelhető autó a maga osztályában.

GalériaSzerkesztés

LelőhelyekSzerkesztés

Grand Theft Auto 2Szerkesztés

Grand Theft Auto VSzerkesztés

Grand Theft Auto OnlineSzerkesztés

Jutalmak (GTA 2)Szerkesztés

Ha a játékos szétzúzza, a Panto gránátot ad.

ÉrdekességekSzerkesztés

ÁltalánosságbanSzerkesztés

  • A Panto alapértelmezett rádióállomásai:
  • Ez a második autó a GTA 2-ből, mely az - egyébként ugyanakkor játszódó - GTA V-ben visszatér. Az első a Z-Type volt, míg a harmadik a Furore GT. Az egész szériát tekintve azonban a Mamba a legrégebbi visszatérő jármű, mivel az a GTA 1-ben szerepelt utoljára.

Grand Theft Auto VSzerkesztés

  • A Panto az egyik a két kocsi közül, melyhez vásárolható ún. "matricabomba" (stickerbomb) módosítás. A másik ilyen autó az Asea.
  • A motorkerékpárokhoz hasonlóan a Panto alváza nem horpad be, vagy deformálódik el ütközéstől.
  • Az Issivel együtt a Panto az egyetlen autó, ami olyan apró, hogy rengeteg ajtón átférjen, mint például Michael házánál a bejárati ajtón.
  • Ez az egyetlen Benefactor gyártmány, aminek semmilyen része nem hasonlít Mercedes-Benz modellre. A valóságban azonban a Smart a Daimler AG része, ami pedig a Mercedes-Benz leányvállalata. Emellett a Smart Fortwo-n vannak olyan alkatrészek, amiket Mercedes-Benz modellekre is felszerelnek.
  • A Panto a legpicibb autó a GTA V-ben és a GTA Onlineban, még az Issinél is kisebb.
  • Ha a Stickerbomb matricázás rákerül a csomagtérajtóra, a rendszámtábla egy kicsit eltolódik.
  • Akárcsak a Sabre Turbonál, ha a Pantoba bukócsövet szerelünk, az üzemanyagtartály a csomagtartóra kerül. Ez azonban jelentősen veszélyes, mert a Panto motorja a csomagtartó alatt van.
  • A Pantonak ugyanolyan hangja van, mint a Dilettantenak, csak egy fokkal tisztább hangszínnel. Részben valószínűleg azért, mert a Pantot nem elektromos motor hajtja.

Grand Theft Auto OnlineSzerkesztés

  • A Panto luxusautóként van beosztályozva, így ha a játékos a forgalomban szerez egyet, sem módosítani nem fogja tudni Los Santos Customs műhelynél, sem személyes járműnek beállítani.
  • A 2016-os Januári frissítésig csak a Pantora és az Aseara lehetett Stickerbomb matricázást vásárolni, azóta viszont már a Sultan RS-re is lehet Benny műhelyénél.

Lásd mégSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki