Fandom

GTA wiki

LHD-069

1 764pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

LHD69.jpg

Az anyahajó kívülről.

Az LHD-069 egy nem irányítható repülőgép-anyahajó a Grand Theft Auto: San Andreasban. Ez az első nagyméretű katonai hajó, ami fizikailag megjelenik a GTA játékokban. Állomáshelye az Easter Basin Tengerészeti Bázis, a san fierroi Easter Basin kerületben.

LeírásSzerkesztés

Az LHD-069 bejárható területei a felszállófedélzet és két belső fedélzet. A felépítmény felsőbb szintjeihez a játékos nem fér hozzá.

A felszállófedélzet kifutópályája elég szinte bármelyik repülő landolásához/felszállásához. A felépítményen kívül itt kapott helyet két SAM állás is. A "Vertical Bird" küldetés után egy Hydrais megjelenik néha ezen a szinten. A belső fedélzetek raktárra hasonlítanak: dobozok vannak mindenfelé, fegyverekkel - amik természetesen felrobbannak, ha rálövünk, akárcsak a gázpalackok. A felső fedélzeten rakodóállás, az alsón vizes dokk van, de mindkettőt csak a "Vertical Bird" küldetés alatt van használatban, ahogy a vizes dokkot és a nyíl vizet elválasztó hátsó ajtó is csak ekkor van nyitva.

A felső szinten a pihenőszobában automaták vannak a lépcső mellett. A felső szinten targoncák is vannak, míg az alsó szinten a vizes dokktól nem messze egy légpárnás Vortex van (amivel fel lehet menni a lépcsőn is). Emellett az alsó szinten könnygáz is található.

Ha a játékos szárazföldről közelíti meg a hajót, azt csak az Easter Basin Tengerészeti Bázison keresztül teheti meg, ami automatikusan 5 csillagos körözési szintet ad. A hajó légi úton történő megközelítése szintén ezt vonja magával, valamint légvédelmi SAM ágyúk lőnek a repülőre - a "Vertical Bird" küldetésig.

Szerepe küldetésekbenSzerkesztés

Az egyetlen alkalom, amikor a játékos (csalás nélkül) meglátogathatja a hajót, Mike Toreno "Vertical Bird" küldetése - egyben ez az egyetlen alkalom, hogy katonai személyzet tartózkodik a hajón. Ekkor a kizárólag a küldetés alatt nyitott hátsó ajtón beúszva jut be a játékos, végigoson a hajón, kikapcsolja a légvédelmi rakétákat, feljuttat egy Hydrat a felszállófedélzetre és elrepül vele.

ÉrdekességekSzerkesztés

  • Az LHD-069 valós anyahajókról van mintázva, nevezetesen a Wasp osztályú hordozó és támadó hajókról. Ezeket 1989-től gyártották, így léteztek a játék 1992-es idejében, és tényleg "LHD-x" azonosítóval látták el őket. Ebből a hajótípusból csak 8 készült (LHD-1 - LHD-8), így a játékbeli azonosítója, az "LHD-069" teljesen kitalált, egy a GTA szériában mindenhol jelenlevő gegek közül.
  • Az LHD-069 és az Easter Basin Naval Base a körözöttségi szintet eltörlő kóddal is megközelíthető.

Lásd mégSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki