Fandom

GTA wiki

Kuruma

1 771pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Jármű
Kuruma
Kuruma GTAO Front Quarter.png
Kuruma a Grand Theft Auto Onlineban.
Típus Civil autó
Kivitel 4 ajtós szedán
Férőhely 4 (sofőr, 3 utas)
Megjelenés Grand Theft Auto III
GTA Vice City Stories
Grand Theft Auto Online
Gyártó Karin (HD Univerzum)
Ára $95,000 (A The Fleeca Job után, Online)
(Southernsanandreassuperautos.com)
Változatok FBI Autó
Páncélozott Kuruma

A Kuruma egy négy ajtós autó a Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Liberty City Stories és Grand Theft Auto Online játékokban. A HD Univerzumban a Karin gyártja.

LeírásSzerkesztés

3D UniverzumSzerkesztés

300px-Kuruma-GTA3-front.jpg

Kuruma a Grand Theft Auto III-ban

A "kuruma" szó japánul "autó"-t jelent (, くるま), ami japán eredetű autóra utal. Kinézetre mégis leginkább a 2001-2006 Chrysler Sebring szedánra és/vagy az 1998-2004 Dodge Intrepidre hasonlít.

A GTA Liberty City Storiesban kicsit átformázták, és már jobban hasonlít egy átlagos japán autóra a kilencvenes évekből - azon belül is az eleje az 1992-1995 European Toyota Corona és/vagy 1997-2000 Nissan Altima vonásait viseli, hátulja emlékeztet az Opel/Vauxhall/Holden/Chevrolet Vectra C hátuljára.

A GTA III-ban a jármű nem található meg a forgalomban, csak parkoló Kurumákat látni városszerte. A GTA Liberty City Storiesban már a forgalomban is találkozni velük.

TeljesítménySzerkesztés

A GTA III-ban a Kuruma négyhengeres motorral és elsőkerék meghajtással rendelkezik. Egyenes szakaszokon jól húz az autó, ám a meghajtás miatt a kanyarokban alulkormányzott. A játékosok ezért gyakran kézifékkel segítenek rá a kanyarodásra. A GTA Liberty City Storiesban a motor hangja megegyezik a Manana, Idaho és a Perennial hangjával.

Kezelhetősége nagyon kényelmes - szinte azonos a GTA III Taxijának kezelhetőségével, így ideális "kezdők autójának". Épp ezért valóban ez az első autó, amit a játékos vezethet mindkét játékban, a "Give Me Liberty" és "Home Sweet Home" küldetésekben.

HD UniverzumSzerkesztés

A Kuruma visszatért a Heists update részeként a Grand Theft Auto Onlineba.

Az autót a Karin gyártja, és teljesen eltér a korábbi változattól. Kinézete elöl a Mitsubishi Lancer Evolution X-re, hátulja a 2015 Subaru WRX STI-re hasonlít. Normál és páncélozott változatban kapható.

A Southernsanandreassuperautos.com szerint az autó 6 sebességes, végsebessége 147mph, tömege 2866lbs. Összkerék-meghajtású és jól manőverezhető. A turbófeltöltő alaptartozék, de mégis lehet pluszban tenni bele, így tovább növelhető a gyorsulása. Könnyű teste miatt éles kanyarokban gyakran kétkerékre áll, vagy akár fel is borul. Végsebességét tekintve a Sultan egy kicsit gyorsabb nála, tapadást tekintve viszont a Kuruma jobban csúszik be a kanyarokba, míg a Sultan jobban letapad.

Változatok Szerkesztés

FBI AutóSzerkesztés

Bővebben: FBI Autó

Az FBI bizonyos körözöttségi szint felett speciális, Kurumáról mintázott FBI Autókat vet be a játékos ellen.

Zöldeskék KurumaSzerkesztés

Egy egyedi, zöldeskék Kuruma megjelenik a "Give Me Liberty" c. küldetésben. Megszerezhető úgy, ha a játékos egyszerűen elviszi a Portlandi garázsba.

Páncélozott KurumaSzerkesztés

Bővebben: Páncélozott Kuruma

A Kuruma páncélozott változata a Grand Theft Auto Onlineban jelenik meg a Heists update részeként. A Duke O'Deathhez hasonlóan van felszerelve páncéllemezekkel.

LelőhelyekSzerkesztés

GTA III Szerkesztés

GTA Liberty City Stories Szerkesztés

GTA OnlineSzerkesztés

Ismert tulajdonosokSzerkesztés

Érdekességek Szerkesztés

  • A Grand Theft Auto:Vice City-ben az Admiral nevű autó váltotta fel.
  • A Kuruma a Rockstar Games másik játékában, a 'Manhunt' nevű játékban is megjelenik autóroncsként.
  • Utanak a Kurumára a NCIS egyik epizódjában, ahol a szemtanú azt mondja, hogy egy Kurumával menekültek el. És valamelyikük tudja, hogy "a Kuruma egy autó neve a Grand Theft Auto III-ban. Egy Chrysler Sebring sedan." Videó (angol).
  • A GTA III fejlesztése alatt a Kuruma neve eredetileg "Sentinal" volt - nem összetévesztendő a Sentinellel, melynek a fejlesztéskor még "Beamer" volt a neve.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki