Fandom

GTA wiki

Grove Street Families

1 764pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap3 Share

Groves Tag.png

Grove Street király! Mondjátok velem, nigák! GROVE STREET KIRÁLY!!”
Sean "Sweet" Johnson.

A Grove Street Families (más néven "Families", "Családok", "GSF", "The Grove", "Groves") egy utcai banda a Grand Theft Auto: San Andreasban. Ők a játék legfontosabb csoportja, lévén, hogy a játék főszereplője (Carl Johnson) a banda vezetői közé tartozik.

A banda jelen van a GTA V-ben is.

Grove Street a San AndreasbanSzerkesztés

BANDA
Grove Street Families
GroveStreetFamilies-GTASA-members.jpg
Játékok: Grand Theft Auto: San Andreas
Helyszínek: Ganton
Playa del Seville
Temple
Santa Maria Beach
Vinewood Cemetery
Glen Park (Doberman küldetés után)
Idlewood (Grove 4 Life küldetés után)
Vezetők: Sean "Sweet" Johnson
Carl Johnson
Típus: afroamerikai utcai banda
Színek: zöld
Ellenségek: Ballas
Los Santos Vagos
Varrios Los Aztecas
San Fierro Rifa
Kapcsolatok: [Varrios Los Aztecas]]
C.R.A.S.H.(korábban)
Jármű(vek): Voodoo
Greenwood
Savanna
Fegyverek: Tec9
Pistol
AK-47Sweetnél)
MP5(100% graffiti)
Desert Eagle(100% graffiti)
Kés(100% graffiti)
Üzletek: fegyverkereskedés, betörés, rablás
Tagok: CJ
Sweet
Brian Johnson (elhunyt)
Big Smoke (elhunyt)
Ryder (elhunyt)
B Dup (korábban)
Big Bear
Big Devil (elhunyt)
Little Devil (elhunyt)
Tony (elhunyt)
Little Weasel (korábbi/elhunyt)

LB
Three Deep

LeírásSzerkesztés

A Grove Street Families egy afroamerikai utcai banda, az egyik legrégebbi Los Santosban. Esküdt ellenségei a rivális Ballasnak, akikkel háborút is vívnak, de a város két mexikói bandájával, a Los Santos Vagosszal és a Varrios Los Aztecasszal is gyakran összetűznek. A Johnson fivérek húga, Kendl az Aztecas vezetőjével kezd randizni, és CJ is összebarátkozik vele.

A legtöbb területük a Los Sandos délkeleti részén fekvő szegény, lepukkant kerületekben van, de van elszórtan máshol is, például a gazdag Temple és a turistaparadicsom Santa Maria Beach. A banda tagjai könnyen felismerhetőek zöld viseletükről.

Vezetőjük Sean "Sweet" Johnson és Carl Johnson, korábbi hadnagyaik Lance "Ryder" Wilson és Melvin "Big Smoke" Harris.

A város többi bandájához képest a GSF szinte nemeslelkűnek számító banda. Mivel régebbi hagyományokat ápolnak, erősen ellene vannak a drogárusításnak a területükön[1][2] Nagyon makacsul tartják magukat és Sweet elutasítja, hogy alkalmazkodjanak a város megváltozott alvilági életéhez. Ugyanakkor jól ismertek egyéb bűncselekményeikről, úgymint fegyvertartás és árusítás, bandaháborúk, gyilkosság, rablás, betörés, vandalizmus, utcai bűnözés...

A GSF tagjai Greenwood, Voodoo és Savanna járművekkel közlekednek. Kedvenc rádiójuk a Radio Los Santos. Az utcán három különböző skinű bandataggal találkozhatunk (lásd a képeket).

A játék elején a bandatagok fegyvertelenek, vagy csak pisztoly van náluk. Amikor teljesítjük Ryder utolsó küldetését, a Robbing Uncle Sam-et, a tagoknál megjelenik a TEC 9 gépfegyver is. Ha lefújjuk az összes graffitit Los Santosban, a bandatagoknál Desert Eagle, MP5, és Kés lesz a fegyverzet. Az utcán gyakran láthatóak csoportba verődve, miközben marihuánát szívnak, isznak, bandajeleket mutogatnak. Ha meglátnak ellenségs bandatagokat, megtámadják őket, és mint minden más járókelő, megjegyzéseket tesznek CJ kinézetére, járművére.

Területeik:

Küldetések eredményeként a Families megszerzi a Glen Parkot és Idlewoodot a Ballastól.

TörténetSzerkesztés

A Grove Street Families Gantonban (pontosabban a Grove Streeten) alakult meg, majd később kiterjedt Ganton egészére és a közeli szomszédságokra is.

Korábbi (80-as évek beli) története ismeretlen. Csak az biztos, hogy ők az egyik legrégebi banda a városban, valószínűleg a Ballasnál is régebbiek (akik a 70-es években alakultak), így talán már a 60-as években is létezett a GSF.

A Családok régi, intenzív és véres harcot folytatnak a Ballasszal. Hogy ez a harc pontosan mikor kezdődött, azt nem tudni, de 1987-re már kemény harcok folytak köztük. A harc kezdete a mexikói bandákkal szintén ismeretlen, de valószínűleg terjeszkedésük és drogüzleteik miatt lettek ellenségek. Dacára, hogy három részre szakadt, a Grove egy nagy bandának számított 1992 előtt.

Míg Sweet makacsul drogellenes, Smoke szerint épp ezért gyengül a banda.[3] Mivel ezárkóztak a drogársítástól, a Grove Street többé már nem számított nagy bandának a játék története előtti években. Ez és több OG halála (Tony, Big Devil, Little Devil), valamint mások elpártolása (Big Bear, B Dup) rendkívül lecsökkentette a banda befolyását. A Családok három külön bandára szakadt, és a belső harcok még tovább gyengítették őket. A Ballas is sikeresen árulta a drogokat a Grove területein, így CJ visszatértekor a banda elég szánalmas állapotban volt.

1992 előtt a Családok uralták Kelet Los Santost és Idlewoodot. Valószínű, hogy Willowfieldet is, hiszen Emmet itt tevékenykedett.

A GTA San Andreas eseményeiSzerkesztés

A banda a játék első és negyedik fejezetében játszik szerepet, ezek eseményeiről itt olvashatsz.

A játékos megteheti, hogy elfoglalja az összes Ballas és Vagos területet a bandaháborúban - ezzel a GSF lesz a legerősebb banda a városban.

Ha minden terület a Grovehoz tartozik, már nem támadják meg ellenséges bandák. A játék statisztikája szerint ekkor az ellenséges bandák létszáma 0. A Ballasok azonban visszatérnek a GTA V-ben.

BandákSzerkesztés

A játékban a Családoknak három bandája is van:

  • Grove Street Families (GSF): Ganton (Carl Johnson bandája)
  • Temple Drive Families (TDF): Temple
  • Seville Boulevard Families (SBF): Playa Del Seville (A Seville és a Grove között a "Sweet's Girl" küldetés után háború tör ki, majd a "Reuniting The Families" után kötnek békét.)

A bandák fő területükről kapták nevüket (Grove street, Playa Del Seville és Temple). Mindhárom a "Families" zászlaja alá tartozik, zöld színt visel. Eredetileg egy banda voltak, de Carl ötéves távolléte alatt külön váltak. A játék elején sincsenek már túl jó kapcsolatban,[4] főleg mivel a Grove ellenezte a drogterjesztést és ezért meggyengült. Elképzelhető, hogy pont ezért váltak külön, ám ez a játékból nem derül ki. Később azonban újra összefognak.

Érdekesség, hogy a Grov-Grove elleni erőszak csak "papíron" van jelen a játékban. A másik két Család tagjai ugyanúgy viselkednek, mint a Groveosok: barátságosak, toborozhatóak. Az egyetlen alkalom, hogy egymásra támadnak, az a Sweet's Girl küldetés. És bár ezután elvileg háborúban áll a két család, mégis be lehet menni a területükre. Hogy a küldetésen kívül a másik két banda miért nem ellenséges (amikor annak kéne lennie), az nem ismert.

Kifejezések, szlengSzerkesztés

  • Grave/Graves/Grave Street: tiszteletlen
  • Gay/Gays/Gay Street: tiszteletlen
  • G-Street: a banda másik neve
  • Blood: üdvözlés, tiszteletteljes
  • Family: üdvözlés, tiszteletteljes
  • OG/Original Gangster: magas rangú, befolyásos tag, aki sokat tesz a közösségben
  • BK/Balla Killer/Balla Killa: Tiszteletlen kifejezés, a Ballasokra használják
  • Ball-Sacks/Ball-pushers/Ball-less: Tiszteletlen kifejezés, a Ballasokra használják ("Herezacskó", "herétlen")
  • VK/Vago Killer/Vago Killa
  • Va-Hoes: Tiszteletlen kifejezés, a Vagosra használják (Va-kurvák)
  • AK/Azteca Killer/Azteca Killa: Tiszteletlen kifejezés, az Aztecasra használják.
  • Varrio Goats/Ass-takers/Burrito boys: Tiszteletlen kifejezés, az Aztecasra használják.
  • Hood: szomszédság
  • Homie/Home boy/Home girl: tesó, haver
  • Busta/Buster: Hangember, szájhős

Tagok és kapcsolatokSzerkesztés

  • Sweet - Vezér/OG
  • Carl Johnson - Alvezér/OG
  • Big Smoke - Hadnagy/OG (korábbi/elhunyt)
  • Ryder - Lieutenant/OG (korábbi/elhunyt)
  • Brian Johnson - Zöldfülű/új tag haláláig (elhunyt)
  • Big Bear - OG
  • B Dup - OG (korábbi)
  • Big Devil - OG (elhunyt)
  • Little Devil - OG (elhunyt)
  • Tony - OG (elhunyt)
  • Little Weasel - Korábbi tag. Titokban drogokat árult a Családoknak. Később Kilo Tray Ballashoz csatlakozott a Glen Parkban (korábbir/ elhunyt)
  • Denise Robinson - Kapcsolat a bandával, rajongó és Carl Johnson barátnője.
  • Emmet - Korábbi fegyverellátó, a Seville Boulevard Families-szel áll kapcsolatban.
  • OG Loc - Ismerőse és barátja több gengszternek is. Jeffrey a Grove Streeten nőtt fel, de sem fizikailag, sem fejben nem volt elég jó, hogy bevegyék a bandába.
  • LB - Ellátó/isemrős/lehetséges tag és Ryder barátja. Bár sosem látjuk, Ryder többször is beszél róla.
  • Three Deep - Lehetséges tag - bár sosem látjuk, Big Smoke beszél róla egyszer.

Megjelenés küldetésekbenSzerkesztés

GTA San Andreas

KépekSzerkesztés

Általános tagokSzerkesztés

Egyéb tagokSzerkesztés

GraffitikSzerkesztés

Nem interaktív graffitikSzerkesztés

ArtworkSzerkesztés

ÉrdekességekSzerkesztés

  • CJ pozitiv és negatív válaszokat adhat a tagoknak, ha beszélnek hozzá. Ám a járókelőkkel ellentétben ők nem támadják meg a negatív válaszért.
  • Ha CJ fegyvertelen tagokat toboroz, automatikusan kapnak pisztolyt.
  • Ha egy bandaterületet megtámadnak és a játékos elveszíti, se a GSF se a támadó banda nem fog benne lakni.
  • A rasztás bandatagot a "Menace II Society" filmbeli Larenz Tate karakteréről, O-Dog-ról mintázták, a zöld pulcsisat pedig valószínűleg a "Boyz N The Hood" filmből Ice Cube karakteréről, Doughboyról.
  • Van még két Grove tag, akiket az utcán nem, csak a 'House Party', 'Los Sepulcros' és 'The Green Sabre' küldetések cutscene-jeiben láthatunk. Nem tudni, ők miért nem jelennek meg az utcán is. Lásd a képeket.
  • Bár a Families banda három részre szakadt, CJ toborozhat tagokat a másik két bandából is a 'Reuniting the Families' küldetés teljesítése előtt.
  • Sokak szerint a Grove-Ballas konfliktust a valós Los Angeles' Bloods és Crips bamdák közti erőszakról mintázták. Los Angelesben a kilencvenes évek elején volt a csúcson a bandaerőszak, ezt miuntatják be Los Santosra vetítve.
  • A GSF zöld bandaszínét az edinburghi (Rockstar North központ) Hibernian Football Club "adta". Ez a csapat közismerten riválisa a szintén edinburghi Heart of Midlothian Football Club-nak, akiknek a színe - meglepő módon - a lila.
  • Két grove bandatagnak ismert a neve: a rasztás Troy, a zöld pulcsis Tarnell. Mindketten multiplayer karakterek.
  • Ha toborozol tagokat és más GSF tagok megtámadnak, a toborzott tagok lőni kezdenek a támadókra - de minden lövésük mellé megy. Ez valószínűleg a "friendly fire" kiküszöbölése miatt van.
  • Ha tagot toborzol és van nálad kamera, megkérheted a tagot, hogy csináljon képet rólad.
  • Ha tagot toborzol és lefényképezed őket, egyenesen fognak állni, a kamerába néznek és bandajeleket mutogatnak.
  • Holding down the command buttons will cause CJ to tell the recruits that they may go.
  • A Grove Street Families eredetileg "Orange Grove Families" (röviden "OGF") lett volna a los angelesi Grape Street után. [5], de átnevezték mind az utcát, mind a bandát. A játékban azonban maradtak nyomai béta graffitik és beszélgetések formájában. A gettóban kocsikázva több helyen is van OGF graffiti, és CJ is többször beszél az "Orange Grove Families" ről, sőt, Los Santosban még tetkót is csináltathat, ami az OGF-hez köthető.
  • Cesar Vialpando mellékküldetéseiben az ellenséges autókat Grove Street Families tagok vezetik - valószínűleg Big Smoke bérelte fel őket, hogy dolgozzanak neki és a Loco Syndicatenak.
  • A Családok és a Ballas visszatér a GTA V-ben.

Grove Street a GTA V-benSzerkesztés

BANDA
Grove Street Families
640px-Families-Logo-GTAV-1-.png
Játékok: Grand Theft Auto V
Helyszínek: Strawberry
Chamberlain Hills
Típus: afro-amerikai utcai banda
Színek: zöld
Ellenségek: Ballas
Los Santos Vagos
Jármű(vek): Buffalo
Manana
Emperor
Tagok: Franklin Clinton
Lamar Davis
Stretch (korábban)

„Ez mindenünk! Ez az örökségünk!”
Lamar

Franklin Clinton, a GTA V egyik főszereplője kapcsolatban áll a bandával. A Grove Street Families még mindig rivalizál a Ballasszal, akárcsak a Grand Theft Auto: San Andreasban. A banda Gantonból származik, ami valószínűleg nem lesz ugyanolyan ebben a játékban. Úgy tűnik, hogy támogatják a Los Santos Corkers Baseball csapatát és viszálykodnak a Kosárlabda csapattal. Ők a Grove Street Families utódai a Grand Theft Auto: San Andreasból.

Apróságok Szerkesztés

  • Úgy tűnik hogy a Családok háborúban állnak egymással. Két csoport egymással harcol a sorozat során. Az egyik a Chamberlain Gangsters és a másik pedig a Carson Ave Set.
  • A Chamberlain Gangsters és a Carson Ave Set valószínűleg megkülönböztethetőek a csoportokról mint a Temple Drive Families és Seville Boulevard Families a Grand Theft Auto: San Andreasban, és a Grove Street a Ballas banda irányítása alatt áll.

KépekSzerkesztés

ForrásokSzerkesztés

  1. Sweet Johnson: "Csak árulják azt a szart és tönkreteszik a helyet. A drog egy bandát se tett naggyá". (a Cleaning the Hood küldetésben)
  2. Sweet Johnson (Big Smokekal beszél a drogárusításról): "Nem. Tartsuk magunkat az elveinkhez, tesó". (The Introduction DVD)
  3. Big Smoke (Sweettel beszél a drogárusításról): "A Ballas minden egyes nappal erősebb lesz, míg te és én gyengülünk. Te és én egyre szegényebbek leszünk, ember". (San Andreas Introduction DVD)
  4. Big Smoke: "Emmet a Seville Boulevard Familieshez tartozik. Nem vagyunk túl jó kapcsolatban mostanság, de azért elviszlek hozzá." ( Nines and AK's küldetés)
  5. A valóságban is létezik egy Grape Street Crips banda. A színük lila, akárcsak a Ballasé.

http://gta.wikia.com/Grove_Street_Families_in_3D_Universe

http://gta.wikia.com/Grove_Street_Families_in_HD_Universe

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki