Fandom

GTA wiki

Evacuator Trilógia

1 764pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Az Evacuator trilógia filmjei hozták meg Jack Howitzer hírnevét. A színész idegileg is ráment a sorozatra, mert annyira azonosult a főszereplő személyével, hogy nem tudja megkülönböztetni a valóságot a szereptől.

Evacuator (Kimenekítő)Szerkesztés

318px-Evacuator.jpg

A trilógia első, 1984-es része a Grand Theft Auto: Vice City Storiesban szerepel, RP minősítést kapott (=Really Patriotic, nagyon hazafias).
A történet főszereplője Tim, az idegileg gyenge ex-tengerészgyalogos, akinek emlékfelvillanásai vannak a Vietnámi háborúról, ahol iskoláslányokat erőszakolt meg és falvakat égetett fel. Az amerikai kormány béreli fel újra, hogy mentsen meg pár hadifoglyot egy vietnámi fogolytáborból. Tim két barátjával, Ho Chi-vel és Vándorló kéz-zel visszatér Vietnámba (a két társ az "ázsiai" és "natív amerikai" sztereotípusokat képviseli), és kommunista vietnámiaiakat ölnek.

A filmhez hatalmas mennyiségű reklámterméket adtak ki, pl. akciófigurákat, és Evacuator témás gyerek alsónemű kapható a Little Lacy Surpriseban.

A film Sylvester Stallone Rambo - Első vér filmjét parodizálja - a két film története nagyon hasonló.

Exploder: Evacuator Part II (Robbantó: Kimenekítő II. rész)Szerkesztés

Jack Howitzer: Exploder
Exploder1.jpg

A folytatás 1986-ban jelent meg, a reklámja a Grand Theft Auto: Vice City egyik rádióállomásán, a V-Rockon hallható. A film besorolása PG (Patriotic Garbage), azaz "Hazafias Szemét".
Tim a vietnámi bevetés után egy csendes észak dakotai farmra költözött és békében él. Ám egy nap a kormány újra igényt tart szolgálataira és elmondják neki: a családját elfogták a kommunisták. Ezúttal Kambodzsában vetik be Ho Chi-vel együtt, ahol több, mint 25000 embert öl meg a túlélőkésével, csak hogy megmentse a családját. A csatában Ho Chi is életét veszíti, ettől Tim még több embert öl meg rakétavetőjével.
A második filmhez is rengeteg marketing termék társult, például Tim túlélőkése, amiben kötél és fogpiszkáló is van.
Ez a film szintén a Rambo sorozatból merít, de a család túszul ejtése Arnold Schwarzenegger Kommandó filmjére hasonlít.

The Discharger (Az elsütő)Szerkesztés

180px-Discharger.jpg

A trilógia harmadik részéről keveset tudunk.

Csak a beharangozó plakátja látható a Grand Theft Auto: San Andreasban, így valószínű, hogy 1991-92-es készítésű film. A plakát szövegéből pedig egyértelmű, hogy a Terminátor paródiája.

További információ nincs a filmről, mivel a játékban már a Special need Cop filmről beszélnek. Érdekesség, hogy ez a film ott folytatódik, ahol az Evacuator II befejeződött (Kambodzsa), így rejtély, hogy miről szólhat a Discharger.

Special Needs CopSzerkesztés

Jack Howitzer Special Needs Cop
338px-Special Needs Cop.jpg

Az 1992-es film címe alapján nem a trilógia része, a történet mégis az Evacuator II folytatása, így mégiscsak ez a harmadik rész. A reklámja a Grand Theft Auto: San Andreasban hallható a WCTR-on. A teljes filmtrailer hallható az Entertaining America első adásában. Az első két filmmel ellentétben, ez a film "minősíthetetlen".

A filmben Tim visszatér, ezúttal a katedrára: egy értelmi- és testi fogyatékos gyerekek iskolájába kerül tanárként, hogy felszámolja az iskolában működő drogszervezetet. Tim megszereti a gyerekeket, amíg el nem kezdik gúnyolni a lassú észjárásáért (Timet a fogyatékosok...!!). Ettől bevadul és lelövi az egész osztályt.
Mivel a trailer bemutatása után Jack lelövi a műsorvezetőt és börtönbe kerül, ez a színész utolsó filmje. Ez a film is paródia: Schwarzenegger Ovizsaru moziját vették alapul.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki