Fandom

GTA wiki

Eunux

1 764pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

EunuxLogo.png

"Mert az élet nem elég kihívás"

SuxCucumber.png

A kabala: Sux

A Eunux (ejtsd: "Junix") egy operációs rendszer, mely a valós Linux rendszert parodizálja a Grand Theft Auto IV-ben.

LeírásSzerkesztés

A rendszert a 90-es évek elején a kereskedelmi ANIS rendszer mintájára készítette egy skandináv tinédzser, Eunus - utalás a hasonló körülmények között alkotó Linus Torvaldsra.

A rendszer kabalafigurája Sux, a tengeri uborka - Tux, a pingvin paródiája.

Ahogy a valós OS, a Eunux is számos disztribúcióval rendelkezik, úgymint a RedTwat, Ucuntu, Slackcrack, és a Knobbix, melyek rendre a Red Hat, Ubuntu, Slackware, és Knoppix változatokat parodizálják.

A Eunux weboldala, a www.eunux.net részletesen leírja a Eunux OS és a fejlesztő közösség történetét és céljait. A weboldal kiparodizálja azt a tévképzetet is, hogy a Linux egy nehezen megtanulható, bonyolult operációs rendszer. Szerintük a Eunux és a nyílt forráskódú szoftverek világa csak férfiaknak való, és a nőket óva intik attól, hogy használják a rendszert. A Eunux szó szójáték az "eunuchs" (kasztráltak) szóra.

Az internetes hírek között találkozhatunk egy olyannal, hogy egy fiatal nőről Alderney Cityben kiderült, hogy a nyílt forráskódú rendszert telepítette a gépére. A Eunux közösség gyűlöletkampányt indított ellene.

Lásd mégSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki