Fandom

GTA wiki

Degenatron

1 764pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Degenatron-GTAVC-advertising.png

A Degenatron logó a GTA Vice Cityben, főleg hirdetőtáblákon látható.

A Degenatron egy kitalált videó játék konzol, amellyel először a Grand Theft Auto: Vice Cityben találkozhatunk, majd a Grand Theft Auto: San Andreasban is felbukkan. A The Ballad of Gay Tonyban pedig Yusuf Amir rendelkezik egy ilyennel.

Tulajdonságok Szerkesztés

A Degenatront gyakran említik a GTA Vice City rádióadóin. Jónéhány tulajdonsága összegyűjthető a hallható reklámok alapján.

  • Úgy tűnik, a grafika zöld pontokra és piros négyzetekre korlátozódik, habár a Defender of the Faith emulált változatában kék négyzetek is vannak.
  • Dicsérik, hogy valós játéktermi élményt nyújt: pénzérmével működik, amit egy "fura izzadt ember begyűjt péntekenként."
  • Három "csodálatos" játékot tartalmaz:
DefenderoftheFaith-GTAVC-gameplay.png Defender of the Faith, ahol "meg kell menteni a zöld pontokat a fantasztikus repülő piros négyzettel!" Valószínűleg a Defender paródiája.
Monkey'sParadise-GTAVC-gameplay.png Monkey's Paradise, ahol "zöld pontról zöld pontra lendülhetsz a piros négyzet majmoddal! " Ez a játékmenet a Pitfall!-hoz hasonló.
Penetrator-GTAVC-gameplay.png Penetrator, ahol "zöld pontokat zúzhatsz be mélyen egy rejtélyes piros négyzetbe!" Ez a Tempest játékstílusa.
Arcade Games (GTAVC).jpg

A Degenatron játéktermi konzol (jobbra).

A GTA Vice Cityben egy Degenatron játéktermi konzol található a Kaufman Cabs taxis vállalat épületében, egy másik Little Haitiben a The Well Stacked Pizza Co. étteremben. A reklámozott otthoni változatot nem lehet látni.

A Degenatron alsó kategóriás játékkonzol, így küzdenie kellett a sokkal jobb versenytársakkal. A gyártó egy "GEN 2" konzollal rukkolt elő 1991-ben, de a vállalat egy évvel később eltűnt. Említésre méltó, hogy a GTA San Andreasban a legtöbb házban megtalálható (és ellopható) egy névtelen játékkonzol.

Paródia Szerkesztés

A GTA Vice City az 1980-as években játszódik, és körülbelül ekkor zajlott a játéktermi videójátékok aranykora. A Degenatron a korai 80-as évek beli játékkonzolok paródiája, mint az Atari 2600, és a játékait valós játékok ihlették. Emellett azokat is cukkolja, akik szerint a videójáték "árt a gyerekeknek". A reklám elégedetlen gyerekeknek szól, akiknek nem tetszik a szülők tanácsa, hogy értelmes tevékenségekkel, például olvasással töltsék az időt. A reklám végén a két gyerek büszkén kiáltja: "Sose megyek többé iskolába!"

Már maga a "Degenatron" (~ degeneráló) is azokat parodizálja, akik azt hangoztatják: a videójátékok károsak a gyerekek fizikai és mentális egészségére, szociális kapcsolataikra. A VCPR egyik vendége, Jan Brown erősen kikel magából és szidja a játékot, hogy rossz hatással van a gyerekeire - miközben egyértelmű utalásokat tesz arra, hogy ő maga van rossz hatással a gyerekekre: az egyiket megjutalmazza, amikor megöli a postást, és mindkettőt ráveszi, hogy verjék el az apjukat, amikor az megcsalja őt.

A GTA San Andreas, a WCTR összeesküvés-elmélet hívője, Marvin Trill azt állítja, a játék egy kommunista összeesküvés részeként tudatalatti üzeneteket sugárzott. Nem véletlen: magát a Grand Theft Auto sorozatot is vádolták hasonlókkal. Vádolták az erőszak népszerűsítésével [1], a rendőrök megölésére való bátorítással [2], sőt, azzal is, hogy gyerekeknek megtanítja a mesterlövész puska használatát [3].

ÉrdekességSzerkesztés

  • A Degenatron otthoni játék 1986-ban jelent meg, Kent Paul nosztalgia weboldala szerint 1987-ben megjelent az első 3D (!) játék, amihez képest a Degenatron "ócska kalapnak néz ki".

Lásd még Szerkesztés

  • eXsorbeo, kézben tartható játékkonzol a GTA San Andreasban.
  • EXsorbeo 720 játékkonzol a GTA V-ben.

Külső link Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki