FANDOM

Jármű
Banshee
BravadoBanshee1-Front-GTAV
A Banshee a Grand Theft Auto V-ben.
Típus Civil autó
Kivitel Kétajtós sportautó
Férőhely 2 (sofőr, utas)
Megjelenés GTA III
GTA Vice City
GTA San Andreas
GTA Advance
GTA Liberty City Stories
GTA Vice City Stories
GTA IV
GTA Chinatown Wars
GTA V
Grand Theft Auto Online
Gyártó Bravado (HD Univerzum)
Ára 36.000$ (Exports and Imports) (GTA San Andreas)
800$ (Auto Merchant) (GTA Chinatown Wars)

90.000$ (Southern San Andreas Super Autos & Benny's Original Motor Works, utóbbi csak a next-gen változatban) (GTA V)
105.000$ (Keménytetős) (GTA Online)
126.000$ (Tető nélküli) (GTA Online)

Változatok Banshee 900R
Kapcsolódó járművek Beast GTS
Mamba (GTA 1)
Stinger Z29

A Banshee egy kétajtós sportautó, mely a Grand Theft Auto III óta minden egyes részben megjelent. Hírnév terén az Infernus riválisa, ez a kettő a széria leghosszabb életű autója. A HD Univerzumban a Bravado gyártja.

Dizájn Szerkesztés

3D Univerzum Szerkesztés

A Grand Theft Auto III-ban, San Andreasban és Liberty City Storiesban megjelenő Banshee az első generációs Dodge Viper RT/10-re hasonlít dupla kipufogóval és görbe vonalú dizájnnal. Valódi párjától csak a keskenyebb formatervezésben és a fényszóróban különbözik. A Banshee még más '90-es amerikai kupéktól is kölcsön vett néhány apró elemet, a motornyílás például a '93-'97-es Pontiac Firebirdről lett mintázva, míg a fényszórók a '94-'96-os Dodge Stealthről. A kocsi hátsó vége leginkább az első generációs Dodge Viper RT/10 mintája, de az oldalba nyúló hátsó lámpák az 1993-2002-es Chevrolet Camaroról lettek mintázva.

A Banshee eme verziója az egyetlen olyan kabriolet típusú autó, melybe a játékos csak az ajtó kinyitásával tud beszállni.

A Grand Theft Auto: Vice Cityben és Vice City Storiesban a Banshee egy késői '80-as Corvette C4 modellről lett mintázva szögletes dizájnnal és dupla kipufogóval.

A GTA Advance verzió - mely utánozza a GTA III-as Banshee dizájnját - összehasonlítható a GTA 2-ben fellelhető Rumblerrel, de ez általában fényesebb és csík van rajta, akárcsak a többi Banshee-n.

Grand Theft Auto IVSzerkesztés

Banshee badges

A Banshee emblémája.

A Grand Theft Auto IV-ben a Bravado Banshee a második generációs Dodge Viper SR-re hasonlít (noha a Bansheenak V10-es helyett V8-as motorja van), de a kipufogócsöve és a motorháztetője jobban hasonlít a harmadik, illetve a negyedik generációs Dodge Viper ZB-ére. A műszerfala kissé hasonlít a Marcos Mantiséra, míg a hátsó lámpák az Aston Martin DB9-re, az autó elülső része pedig a harmadik generációs Mazda RX-7-ére. Az autó belső terét úgy tűnik, hogy az MKIV Toyota Supra ihlette meg.

A GTA IV-ben, erősen sportosabb megjelenése ellenére, a Banshee nem a sportautók, hanem a kabrioletek osztályába van sorolva. Sok karakter megveti ezt az autót, sőt Niko barátnői kifejezetten utálják.

Hasonlóan a valós megfelelőjéhez, a Banshee viseli a saját logóját, amely hasonlít egy sikoltozó szájra és egy agyarra. A logója megtalálható az oldalfalaknál, a kormánykeréknél és a kárpitnál. A szabványos bravúr logót felhasználja az autó elöl és hátul is. A Banshee-n van egy monokróm festék egy versenycsíkkal.

Grand Theft Auto: Chinatown WarsSzerkesztés

A Grand Theft Auto: Chinatown Wars DS változatában a Banshee hasonlóan jelenik meg a GTA Vice Cityben levő Phoenixhez, míg a PSP/IOS kiadásban a GTA IV-es Banshee-ra hasonlít.

Grand Theft Auto VSzerkesztés

A Banshee végül a Grand Theft Auto V-ben is visszatért, ahol szinte ugyanolyan külsővel rendelkezik, mint a GTA IV-ben. Egy apró különbség, hogy a játék next-gen változatában a Banshee egy újraszabott belsőteret kapott, ami már sokkal jobban a Dodge Viperekére hasonlít

TeljesítménySzerkesztés

3D UniverzumSzerkesztés

Mivel ez egy sportkupé és egy FR elrendezés csatlakozik egy 5-ös sebességváltóhoz, a Banshee a GTA III korszak egyik leggyorsabb sportautója, de ehhez a taktikus vezetési stílus is jól teljesít. Ha megvizsgáljuk a játékban lévő motort, akkor megtudjuk, hogy a végsebessége 124 mph (200 km/h), a súlya 2240 £ (1400 kg), a gyorsulása 10,7 ft/s² (3.3 m/s²), és a többi pedig tárcsafék. A Banshee sebessége a GTA Advance-ben lényegesen magas: 174 mph. A sebessége megfelel a rendőrségi autók sebességével, mégis a zúzógépnél az értéke $448.

A Banshee a San Andreasban tartalmaz egy másik motorhangot a többi játékhoz képest. Gyorsulás az egyik legjobb a San Andreasban. Eléri a 0-60 MPH-t nagyjából 4,3 másodperc alatt. Irányítása nagyon éles. A nem megfelelő fékezés is okozhatja az autó csúszását, így gyakran kell fékezni. Úgy tűnik, hogy egy V6-os motor hajtja.

HD UniverzumSzerkesztés

A Banshee a GTA IV-ben nagyon gyors, köszönhetően a dupla turbós V8-s motornak, amelyhez társul egy 5 sebességes dupla kuplungos FR konfiguráció. A gyorsulása és végsebessége is hasonló a legtöbb egzotikus sportkocsikhoz a játékban, mint a Super GT-hez, a Turismóhoz és a Comethez. Ez az 5. leggyorsabb autó a játékban. Gyorsabb, mint a Super GT, de lassabb, mint az Infernus, mely csupán 210 MPH-val bír (340 KM/H).

A GTA V-ben a Banshee rendelkezik egy hatalmas 8,4 literes V8-as motorral a Legendarymotorsport.net szerint (GTA Online). Azonban ez súlyosan elmaradott, hiszen kettős turbófeltöltővel átlagosan 400LE-t állít elő, míg a Gen V Viper 640-et. Ez pedig azt okozza, hogy a játékosok elfordulnak a legendás sportkocsiktól az alacsony végsebességük miatt, ami csak 140 MPH. Ez a tény valójában hibás, mivel a Banshee képes felzárkózni a sportautókhoz, mint a Infernushoz és a Zentornóhoz.

Az autó kezelése stabil. A nagy teljesítményű motorhoz tartozik egy hátsó kerék, mely könnyen elveszítheti tapadását. Szerencsére az áramelosztója sima, így könnyebb irányítani. Érdekesség, hogy extra óvatosságot igényel a kanyarodás nagy sebességgel, különben a hátsó kerekek kicsúsznak. Sokan azonban előnyösnek ítélik ezt a kezelést. Azok, akik képesek ellenőrizni az autót nagy teljesítménnyel, képesek kijátszani ezt a gyengeséget. A Banshee kitűnő versenyautó, tekintettel arra, hogy a játékosok ellenőrzik a kezelését. Fékezése nagyon jó; a Banshee fékezési rendszere az összes járműben benne van, és ABS alapfelszereltségű minden modell. A Banshee elég jól megbirkózik a frontális ütközésekkel, de egy idő után a motor elkezd leállni.

Banshee Engine

A Banshee motorja a GTA V-ben.

Ennek eredményeként kiemelkedő teljesítményű, így könnyen lehet a leggyorsabb autó a játékban. Azonban valamilyen oknál fogva a Banshee nem tekinthető szuperautónak (például ezt nem hagyja jóvá Alex Chilton, aki kedveli a sportautókat/drága autókat).

És mint a Infernusnál, a Buffalónál, az F620-nál, a Sultan RS-nél és a Bullet GT-nél a Banshee kipufogócsövei sebességváltáskor visszafelé sülhet el, vagy ha rugdossuk a gázpedált, gyorsan leállhat a szerkezet.

ÁttekintésSzerkesztés

Gyorsulás

(0 - 60mph / 0 - 100km/h)

Végsebesség

(mph / kph)

Motor Erőátvitel Váltó Tömeg

(Kg)

3.7 másodperc (2.8 másodperc, ha teljesen módosított)

210 mph (340 km/h)(231 mph/371 kph, ha teljesen módosított)

4.9L twin turbo V8 (GTA IV)
8.4L twin turbo V8 (GTA V)

RWD

5-ös dupla kuplungos sebesség (6-os sebesség, amikor versenyzésre váltod át a sebességváltót)

1500 kg

Brucie's Banshee

Brucie Banshee-ja a GTA IV-ben.

MódosításokSzerkesztés

GTA: San AndreasSzerkesztés

Típus Fejlesztés Költség
Szín Autószín 1 (64 különböző szín) $ 150
Autószín 2 (64 különböző szín) $ 150
Nitro 2x Nitrous $ 200
5x Nitrous $ 500
10x Nitrous $ 1000
Kerekek Import $ 820
Atomic $ 770
Ahab $ 1000
Virtual $ 620
Access $ 1140
Off Road Kerék $ 1000
Mega $ 1030
Grove $ 1230
Twist $ 1200
Wires $ 1560
Hidraulika Hidraulika $ 1500

Megjegyzés: A Las Venturas-i TransFendernél 20%-kal drágább (a szín kivételével).

GTA VSzerkesztés

  • Páncél
  • Fék
  • Lökhárítók
  • Motor
  • Kipufogó
  • Robbanóanyagok
  • Tető
  • Duda
  • Fények
  • Rendszám
  • Újrafestés
  • Spoiler
  • Felfüggesztés
  • Átvitel
  • Turbó
  • Kerekek
  • Ablakok

Egyedi VáltozatokSzerkesztés

  • A GTA IV-ben Brucie Kibbutznak van egy egyedi fekete Banshee-ja egy sárga csíkkal, amit "A ribancnak" hív. Úgy tervezte, hogy ezt az autót használja egy utcai versenyen a No. 1 c. küldetésben, de az autó nem indult el (feltehetőleg amiatt, hogy Brucie személyesen hangolta az autót). Ezt követően Brucie egyik barátja, Stevie lecseréli az autót egy világossárga Cometre. A normál Banshee sárga, fekete csíkkal található meg az utcákon.
  • Az Exotic Exports küldetésekben Brucie kérni fog egy egyedi sötétkék Banshee-t egy fehér csíkkal.
  • Stevie kérni fog egy narancssárga Banshee-t egy világosabb narancssárga csíkkal.
  • Egy piros Banshee Cabriolet látható az I'm Rich TV műsorban. Ez a Banshee egy egyedi első lökhárítóval, egy egyedi fekete csíkkal és egy fekete kerékkel rendelkezik. Ez valószínűleg egy korai designja a Banshee-nak.
  • A Meltdown nevezetű misszióban a random NPC-től ellopott Banshee szürke színű, mely egy sötét csíkkal és egy különleges árnyékkal rendelkezik.
  • Chan Jaomingnak a GTA Chinatown Warsban van egy módosított Banshee-ja, amely lila festéssel, piros csíkokkal, spoilerrel és egy világos lila fénnyel rendelkezik, hasonlóan a módosított Comethez.
  • Egy piros Banshee parkol a mólóknál és a Funland-i vidámparknál, mely fekete csíkokkal és fekete lökhárítóval rendelkezik.
  • Hossan Ramzy véletlenszerű találkozásában a célponttól meg lehet szerezni egy fehér Banshee-t, mely egy fekete csíkkal és rózsaszín fénnyel rendelkezik.

Nevezetes tulajdonosokSzerkesztés

Valós hasonmásSzerkesztés

A valóságban a Banshee reprodukcióját a West Coast Customs végezte a Dodge Viper módosításával. Ezt mutatta be a Rockstar Games egy versenyen a Grand Theft Auto V megjelenése előtt néhány hónappal. Az egyetlen dolog, ami változott, hogy az autó úgy néz ki; mint egy Viper, ami azt jelenti, hogy a V10-es motor helyett V8-as van.

HelyszínekSzerkesztés

GTA IIISzerkesztés

GTA Vice CitySzerkesztés

GTA San AndreasSzerkesztés

GTA Liberty City StoriesSzerkesztés

GTA Vice City StoriesSzerkesztés

GTA IV + Episodes from Liberty CitySzerkesztés

GTA Chinatown WarsSzerkesztés

GTA V + OnlineSzerkesztés

ApróságokSzerkesztés

ÁltalánossábanSzerkesztés

Grand Theft Auto VSzerkesztés

  • A Banshee egyike annak a pár autónak, mely - habár nagyon ritka esetben, de - krómozott másodlagos festéssel is spawnolhat. Egy másik ilyen autó a Dominator például.
  • A játék fájljai szerint a Banshee egyike annak a néhány autónak, melyeknek távolról is hallható hangjuk van. Ezen autók közé tartozik az Entity XF, a Cheeath, a Comet, a Daemon, a Carbonizzare, a Vacca és a Feltzer is.

Grand Theft Auto OnlineSzerkesztés

  • A Sultannal együtt a Banshee az a két autó, melyet ha a játékos teljesen feltuningol Benny műhelyénél, az osztályzásuk átmegy sportból szuperautóba.

Lásd mégSzerkesztés